Vi vil komplettere panel i en toalett som vi renoverer. Huset er fra 1924 og panelen er delvis i ganske dårlig stand og trenger å byttes ut. Har lett etter dobbelfaset spont i målene 17x75 på alle byggevarehus, men det virker umulig. Er det noen som vet hvor man kan få tak i sånt?

• En person holder et stykke grønnmalt panelbord med slitt kant, del av en renovering av et gammelt hus fra 1924.
Niklas Wulff Niklas Wulff skrev:
Vi vil komplettere panel i en toalett som vi renoverer. Huset er fra 1924 og panelen er delvis i rett dårlig tilstand og trenger å byttes ut. Har lett etter dobbelfaset spont i målene 17x75 på alle byggevarehus, men det virker umulig. Er det noen som vet hvor man kan få tak i sånt?
Hei!
Nå har vi problemer med å finne samme mål, fikk du tak i noe med riktig mål, og i så fall hvor? :)

E Erini Aspegren skrev:
Hei!
Nå har vi problemer med å finne samme mål, fikk du tak i noe med riktig mål, og i så fall hvor? :)
Dessverre ikke, jeg løste det på en annen måte.

Totte_S
Jeg ville sagt at du skal prøve å finne et mindre sagbruk/hyvleri som kan fikse det for deg. Alternativt en glad amatør med riktig utstyr, er det bare noen titalls meter så går det å frese frem med enklere verktøy. Jeg kjøpte her på et lokalt sagbruk for 20 år siden, men sagbruket er solgt og maskinene eksportert utenlands.

• Liker
Festlund og 1 annen
  • Laddar…
T
Jag tror också på ett mindre sågverk/hyvleri men annars finns Panel och list i Stockholm som kan ta fram olika paneler. På den här sidan tror jag det är vad som kallas V-fasad panel som matchar det du har: https://www.panelochlist.se/produkter/paneler/ovrig-panel

Tyvärr är det inte en lagervara så det tar nog en del i grundpris och sen per meter så ska man inte ha många meter så blir det rätt dyrt. Ska man ha större mängder så slås ju grundkostnaden ut på många löpmeter.
Jag kollade på det när vi byggde till och ville ha samma foder som redan fanns men det blev en kostnad som vi inte prioriterade och jag fick lösa det på annat sätt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.