24.946 lest ·
22 svar
25k lest
22 svar
Kjøpe byggevarer i Polen?
Takk, ja jeg har også hørt godt om akkurat disse 2 butikkenemajor_tom skrev:
kakel og fliser finnes bl.a. på Castorama og Leroy Merlin. så er det selvfølgelig en mengde lokale butikker som ikke er kjeder på samme måte, så da får man gjøre det på den gamle hederlige måten: kjøre rundt og sammenligne.
jeg vurderte å kjøpe byggevarer fra polen, inkl. ikeakjøkken, før jeg startet med min renovering. men det ble istedenfor at jeg gjorde alt mer etter hvert og kjøpte fra lokale butikker. men vet man på forhånd hva man skal ha så kan man spare en del. akkurat castorama og leroy merlin har jeg fått anbefalt av polsk bekjent.
MrJay skrev:
Köpte köket till vår lägenhet på IKEA i Polen, vitvarorna inkl. häll på Media Markt och Euro samt kakel och panel på Obi. Alla dessa affärer ligger inom 200m radie från varandra i Gdansk, Obi ligger på halva vägen mellan hamnen och affärerna vilket var trevligt.tack för tips
Jag tjänade ca. 50.000kr på att handla där, kakel, fog m.m. ligger på cirka en tredjedel av priset här och utbudet är bra bättre i Polen.
Vitvarorna betalade jag för i förväg via en vän som bor där så det var bara att plocka upp, IKEA får man kolla lagersaldot på innan man åker, precis som här hemma.
Oi hva var d for komfyr som kan koste så mye mindre, hvordan gjør man med garantier?MrJay skrev:
Bosch 8-serien, eksakt modellnummer har jeg ikke foran meg akkurat nå. 6-månders garanti ved gråimport trodde deres svenske kundeservice, personlig mistenker jeg at det her er 1-års europeisk garanti. Jeg følte meg ganske erfaringsrik, ifølge erfaring enten fungerer komfyren som den skal i mange år eller så er det noe feil med den som man oppdager med en gang ved installasjon.M Magdalenapalm skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 innlegg
Noen som kan hjelpe til med å sammenligne, f.eks. komplett kjøkken og bad, trenger ikke å være Ikea..
Dessverre er Nynäshamn-linjen den dyreste å reise, Karlskrona reiser mine bekjente til tross for 30-40 ekstra mil
Et tips om man aldri har vært i Polen er nok å ta vanlig bil dit og ta en liten ferietur for å bli kjent med butikker og sjekke utvalget, for deretter å reise dit og handle.
Nå er det ganske lenge siden jeg var der, men da snakket maksimalt 50% av personalet engelsk, så det var ganske slitsomt, sikkert bedre nå
Et tips om man aldri har vært i Polen er nok å ta vanlig bil dit og ta en liten ferietur for å bli kjent med butikker og sjekke utvalget, for deretter å reise dit og handle.
Nå er det ganske lenge siden jeg var der, men da snakket maksimalt 50% av personalet engelsk, så det var ganske slitsomt, sikkert bedre nå
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 innlegg
Så fint er det ikke, at man drar 2ggr med bil, da heller ferie med tilhenger! Ellers blir det øl...
Klikk her for å svare