Vi skal bygge et hus og kjøpe en stamme fra en velkjent leverandør. Trenger imidlertid å holde kostnadene nede, så vi vurderer å reise til Polen for å handle visse ting, f.eks. fliser/fugemasse.
Er det noen her som nylig har vært der nede, og kan anbefale hvor man skal reise? Hvilke butikker man bør besøke samt har tips om transport?
Vi vil gjerne få det levert til Stockholm.
Hva er billig der nede, og hva anbefales å kjøpe? Vi trenger jo stort sett alt til huset.
TAKK!
Er det noen her som nylig har vært der nede, og kan anbefale hvor man skal reise? Hvilke butikker man bør besøke samt har tips om transport?
Vi vil gjerne få det levert til Stockholm.
Hva er billig der nede, og hva anbefales å kjøpe? Vi trenger jo stort sett alt til huset.
TAKK!
http://www.vadkostarbilly.se
Her kan man legge inn hele innkjøpslister fra Ikea og sjekke hva det koster i forskjellige land. Gjorde en test for noen år siden på vårt kjøkken, men prisforskjellen var ikke så stor at det var verdt bryet. Har for meg at fortjenesten nesten forsvant i fergebilletter og drivstoff.
Her kan man legge inn hele innkjøpslister fra Ikea og sjekke hva det koster i forskjellige land. Gjorde en test for noen år siden på vårt kjøkken, men prisforskjellen var ikke så stor at det var verdt bryet. Har for meg at fortjenesten nesten forsvant i fergebilletter og drivstoff.
Smidig, det skal jeg veekoigwn teste. Takk
Funderer dog mest på fliser/klinker, hvor drar man?
QUOTE="Surly, post: 3221184, member: 152965"]http://www.vadkostarbilly.se
Her kan man legge inn hele innkjøpslister fra Ikea og sjekke hva det koster i forskjellige land. Gjorde en test for noen år siden på vårt kjøkken, men prisforskjellen var ikke så stor at det var verdt bryet. Har for meg at fortjenesten nesten forsvant i fergebilletter og drivstoff.[/QUOTE]
Funderer dog mest på fliser/klinker, hvor drar man?
QUOTE="Surly, post: 3221184, member: 152965"]http://www.vadkostarbilly.se
Her kan man legge inn hele innkjøpslister fra Ikea og sjekke hva det koster i forskjellige land. Gjorde en test for noen år siden på vårt kjøkken, men prisforskjellen var ikke så stor at det var verdt bryet. Har for meg at fortjenesten nesten forsvant i fergebilletter og drivstoff.[/QUOTE]
Har nylig sammenlignet dette og spesielt kjøkkenstammene og hjørneskapene er billigere.H huggan skrev:
Derimot var Ikeas hvitevarer samme priser de jeg sammenlignet.
Jeg gikk inn på Ikea Polens hjemmeside og bare søkte på artikkelnumrene som jeg tok fra den svenske siden.
Kom vel frem til at hvis vi ser bort fra hvitevarer og kun tar selve kjøkkenet så sparte man til slutt cirka 15 %, men så er det jo reiseutgifter med mer og arbeidet... men man kan jo se det som en miniferie.
Det endte med at jeg ikke syntes det var verdt det.
fliser og klinker finnes bl.a. på Castorama og Leroy Merlin. så finnes det selvsagt en mengde lokale butikker som ikke er kjeder på samme måte, så da får man gjøre det på den gode gamle måten: kjøre rundt og sammenligne.
jeg var inne på å kjøpe byggevarer fra Polen, inkl. IKEA-kjøkken, før jeg startet med min renovering. men det ble i stedet at jeg gjorde alt mer pö-om-pö og kjøpte fra lokale butikker. men vet man på forhånd hva man skal ha så kan man spare en del. akkurat castorama og leroy merlin har jeg fått anbefalt av polsk bekjent.
jeg var inne på å kjøpe byggevarer fra Polen, inkl. IKEA-kjøkken, før jeg startet med min renovering. men det ble i stedet at jeg gjorde alt mer pö-om-pö og kjøpte fra lokale butikker. men vet man på forhånd hva man skal ha så kan man spare en del. akkurat castorama og leroy merlin har jeg fått anbefalt av polsk bekjent.
Kjøpte kjøkkenet til leiligheten vår på IKEA i Polen, hvitevarene inkl. kokeplate på Media Markt og Euro samt fliser og panel på Obi. Alle disse butikkene ligger innenfor en 200m radius fra hverandre i Gdansk, Obi ligger halvveis mellom havnen og butikkene, noe som var hyggelig.
Jeg sparte ca. 50.000kr på å handle der, fliser, fugemasse m.m. ligger på cirka en tredjedel av prisen her og utvalget er bra bedre i Polen.
Hvitevarene betalte jeg for på forhånd via en venn som bor der, så det var bare å plukke opp, IKEA må man sjekke lagerbeholdningen på før man drar, akkurat som her hjemme.
Jeg sparte ca. 50.000kr på å handle der, fliser, fugemasse m.m. ligger på cirka en tredjedel av prisen her og utvalget er bra bedre i Polen.
Hvitevarene betalte jeg for på forhånd via en venn som bor der, så det var bare å plukke opp, IKEA må man sjekke lagerbeholdningen på før man drar, akkurat som her hjemme.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 innlegg
50’ høres utrolig mye ut! Vi skal bygge komplementbolig på tomten, skulle hatt komplett kjøkken, komplett bad, gulv..
Er det verdt å dra? Broavgifter og drivstoff, samt at det blir mange kartonger med øl på veien hjem
Er det verdt å dra? Broavgifter og drivstoff, samt at det blir mange kartonger med øl på veien hjem
Det er bare å regne på det... Vi hadde leid en mindre lastebil og tok fergen over dit, total kostnad ca. 10.000kr inkl. billetter og lugar for to personer. Ja, vi fikk fin profitt - bare ovnen som vi kjøpte kostet nærmere 30.000kr på Elgiganten, betalte 14.000kr i PolenH Husqvarna220Ac skrev:
Heij83
Trekonstruksjonsbygger
· Västra Götaland
· 1 037 innlegg
Heij83
Trekonstruksjonsbygger
- Västra Götaland
- 1.037 innlegg
Skal du kjøre over Øresundsbroen for å komme til Polen da blir nok drivstoffet veldig dyrt.H Husqvarna220Ac skrev:
Det finnes 4 ferjeruter mellom Sverige og Polen, som gir deg 72 overfarter per uke å velge blant. Stena Line trafikkerer 1 rute, Karlskrona til Gdynia går 3 ganger daglig. TT Line trafikkerer 1 rute, Trelleborg til Swinemynde går 9 ganger i uken. Polferries trafikkerer 2 ruter, Ystad til Swinemynde går 3 ganger per dag & Nynäshamn til Gdansk ca 7 ganger i uken. Unity Line trafikkerer 1 rute, Ystad til Swinemynde går 14 ganger i uken.
Medlem
· Blekinge
· 12 263 innlegg
Bro til Polen?
Tror det enkleste er å ta fergen fra Karlskrona.
Tror det enkleste er å ta fergen fra Karlskrona.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 innlegg
Gitt må man reise bro til polen, men ferge var smart! Bor klart avsides fra Polen, men å ta ferge fra Nynäshamn var virkelig smidig, lurer på hva denne koster? Og lurer på om det er verdt turen, Ikea kjøkken med hvitevarer, samt gulv, og komplett bad, blir en skikkelig tilhenger.
Sist redigert:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 innlegg
Når var dette? Føltes som en dyr ovn, litt bøkete å sammenligne synes jeg...MrJay skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 innlegg
Vanskelig å sammenligne, samt man skulle hatt skikkelig med tilhenger..