Husbyggarn skrev:
(polenresan booket for min del, reiser i slutten av juli med nynäshamn-fergen for kombinert ferie- og innkjøpsreise!)
Hei

Vet du nøyaktig hvor du skal??
Snakker du polsk??
Det letter veldig mye om du har sjekket hvor du skal, hva du skal se på osv.
Da jeg var nede for en måned siden hadde jeg med meg en kollega som kan polsk. Vi var der bare seks timer, men siden han kan språket og vi visste omtrent hvor vi skulle, ga denne seks-timers reisen betydelig mer enn jeg forventet meg. Vi dro ikke ned for å handle, men mest for å "kjenne på atmosfæren". Min neste reise blir i høst, og da vil jeg vite hvor jeg skal dra, omtrent hva tingene koster osv. Da blir det skapbil med tilhenger.
Visst kan man dra ned og lete selv, men man finner ikke mange som snakker engelsk. Kanskje tysk fungerer bedre, men det tviler jeg på.

Mer finnes å lese på hjemmesiden:
http://www.33rpm.nu/hammarbacken/Sidor/bygget.html

nederst

sjekk også ut noen bilder

Said

Noen som har en lenke til en polsk byggevare- eller fliseforhandler?

Asså....jeg kikket på "Praktiker" reklameblad og det virker jo ikke i det hele tatt så billig som jeg hadde trodd......de billigere flisene kostet ~30Euro/kvm.....det kan man jo finne overalt i Sverige....laminatgulv koster rundt 24Euro.....høres ikke billig ut det heller....hmmm....

EDIT: Eller er det noen type polsk valuta i annonsene? En vanlig gressklipper kan vel ikke koste 1100Euro?

Leste nettopp dette:

prisene er angitt i Polsk valuta, zloty.
(1 zloty = ca 2 SEK)

Noen som vet om "Einhell" er et bra merke på elverktøy?

Einhell er et tysk lavprismärke. Kvalitetsmessig synes jeg at det er helt OK i forhold til prisen! ;)

IFK skrev:
Noen som har noen link til noen Polsk byggvare- eller flishandler?

Hei
Her kommer en link der dere kan kjøpe byggmtr til fornuftige priser, alle byggevarehandler i Baltikum er seriøse da de vil eksportere. www.wood-me.com der kan dere søke på engelsk fra byggmtr til ferdige hus
Mvh
Swede

Hvilken Kanonlink !! Mange takk for den !!!

Hei!
Ny her - skal bygge nytt. Planlegger å skaffe div. materialer i Polen. Noen som vet en smart måte å få hjem tingene på, type hvitevarer, ikea-kjøkken, garderober men også fliser mm? Leie en liten lastebil selv eller finnes det et transportfirma?

F
Said skrev:
Hei

Så nå har man vært i Polen og sjekket. Det ble slik:

Ferje fra Nynäshamn 24/5 kl 18:00. Fremme i Gdansk kl. 12:00 neste dag.
Et møte med forhandleren av lettbetong. Et middelaldrende par som var veldig gjestfrie og hyggelige. De var begge utdannede ingeniører og hadde lang erfaring i bransjen.
Ville ikke engang ha håndpenger for bestillingen, og de kjørte oss rundt til et par steder.
Hadde noen synspunkter på bestillingen av verktøyene. De mente jeg hadde bestilt for mye av noe og for lite av annet.
Etter en time eller så kom to byggere med erfaring med å bygge i lettbetong. Jeg hadde noen spørsmål om arbeidsprosessen, og de hadde noen meget verdifulle tips og forslag. De skulle også komme inn med et tilbud for pussing av huset.
Fikk du noe tilbud til slutt for puss av huset? Vi er nemlig inne på samme tanker som deg.

mvh

fredrik_o_sara skrev:
Fikk du noen tilbud til slutt for pussing av huset? Vi er nemlig inne på de samme tankene som du.

mvh
Hei

Nei, ikke ennå.
Derimot snakket jeg med en polsk "bygger" her i Sverige og han snakket om ca 4000:-/uke /person. Han mente det holdt med to personer og at de skulle klare det på en uke (200 m2).
Altså 8000:-
Deretter kommer materialer i tillegg (ingen anelse om hvor mye), stillas samt maskiner.

Siden jeg ikke har rukket å sjekke disse prisene, bør du kanskje ta dem med en klype salt.

Said

andypandy skrev:
Praktiker - polen-gdansk
[lenke]
Se på bildet... står det ikke "transport gratis"??
På svensk altså! Kjører Praktiker ting til Sverige?

Er det noen som har vært der og kan fortelle hva det dreier seg om.
(anders, som er interessert i 100-130 kvm pen og billig steinbelegg)
Kan det kanskje være slik at ordet finnes i både polsk og svensk kanskje :)

Heisan

Har lest en hel del i forumet om byggematerialer i bl.a Polen, Estland og Latvia. Men ikke sett noe om priser på vinduer. Noen som har kjøpt vinduer i disse landene?? Eller har tips om noen hjemmesider ???

:o Wow, handle i Tyskland/Polen er akkurat det jeg har grublet på og så finner man en sånn "gulltråd". Tokmye info. å grave gjennom.

Takk for d ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.