S
det finnes jo drittvirke. kjenner du noen som kjøper på f.eks byggmax for at det er fint virke?
jeg kan stå og velge virke i en time og finner da to-tre som duger til en vegg.

Velger byggmax å kjøpe inn skit, andresortering eller lignende??? Har ikke de omtrent samme leverandører som mange andre store byggevarehandlere. Har vært rundt på de trelastforhandlere som finnes i byen og byggmax har verken vært bedre/verre totalt sett uten visse dimensjoner har vært bedre et annet sted hva gjelder lengde og kvalitet mens byggmax noen ganger har vært riktig bra.

En byggevarehandel har en høyere kvalitet som de selger dyrere der stenderne er riktig bra og da slipper man å stå og sjekke så nøye, men ellers så er min erfaring at det er like ille/bra på byggmax som på andre steder. Forskjellen er at det ikke er noen problemer å komme ned i byggmax priser eller under om man bare ber om tilbud fra den lokale trelastforhandleren før, men det er nok vanskelig å prute hos byggmax.

Hei TS

Hvis du tror at du kan forhandle deg til bedre priser og liker å koordinere/prosjektlede, så synes jeg absolutt at du kan kjøpe inn matrl selv. Kan/vil du ikke holde i den delen, så velg å fokusere på resten.

Har du bygget før, så vet du hva som venter. Hvis ikke, så finnes det flere her på forumet som kanskje kan forklare hva som venter :)

Lykke til, og ikke glem å starte en tråd om husprosjektet med mange bilder. :D

SBH skrev:
det finnes jo skit virke. kjenner du noen som kjøper på f.eks byggmax fordi det er fint virke?
Kan ikke si noe om alle deres anlegg men på noen er det samme SCA virke som går til de "store" byggevarehusene i alle fall

SBH skrev:
det finnes jo dårlig virke. kjenner du noen som kjøper på f.eks byggmax fordi det er fint virke?

Om du får frem 2 biter per time vil ditt hus ta lang tid å bygge.
snakk om overdrivelse.

Du bør nok vite hva du driver med om du skal kjøpe inn materialet selv.
finnes ikke riktig materiale på stedet sender snekkeren en sms om at de spiller kort til du kommer med riktig utstyr.
alle ev. feil vil de skylde på materialet.

S
to timer på byggmax. fint virke om man vil bygge noe med runde former.
bestille pakke fra beijer, de får retur på 10-15 regler stor forskjell.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.