I min kjeller har av en eller annen grunn en liten bit av det malte eternittaket falt ned ca 2-3 kvadratcentimeter.
Kan jeg kaste denne lille biten i søppelbøtten for husholdningsavfall eller skal den håndteres på en annen måte.
Takk på forhånd!
Kan jeg kaste denne lille biten i søppelbøtten for husholdningsavfall eller skal den håndteres på en annen måte.
Takk på forhånd!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
I Umeås ÅVC finnes en container for eternitt, kanskje finnes i andre kommuner også.
MEN legg den i søppelkassen, røkgassrenseanlegget tar hånd om partiklene.
Protte
MEN legg den i søppelkassen, røkgassrenseanlegget tar hånd om partiklene.
Protte
ullberg
Verktøyentusiast
· Stockholm
· 4 026 innlegg
ullberg
Verktøyentusiast
- Stockholm
- 4.026 innlegg
Til TS: om vi snakker den størrelsen du nevner kan jeg ikke se noen helseetiske problemer med å la den forsvinne på valgfri måte, du gjør nok veldig mange ting som er farligere for deg og din omgivelser hvert år...
/U
/U
Sist redigert av en moderator:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
100% feil, men det er derfor vi har den enkle regelen at ALT skal leveres inn. En eneste simpel regel for at folk ikke skal trenge å ta egne beslutninger om slikt de ikke trenger å sette seg inn i.Mikael_L skrev:
Medlem
· Stockholmslän
· 38 innlegg
Om jeg ikke tar helt feil er eternitt asbest og asbest er jo en stein og når den går i stykker og fibre kommer i luften og ned i lungene er det da den blir farlig.... Dette betyr at asbest finnes som en naturlig steinart i naturen og har dermed ingen negativ miljøpåvirkning om man graver den ned og asbesten ikke kan støve... Rett meg om jeg tar feil?
Det stemmer. Innvendingen mot å grave ned ting i hagen handler jo mer om vår manglende evne til å dokumentere og videreformidle informasjonen om hvor vi har gravd ned våre "skatter".
Kommunen er jo litt bedre på å håndtere disse tingene.
Kommunen er jo litt bedre på å håndtere disse tingene.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
Rett. Akkurat som man gjør på deponiene.Ecceback skrev:Om jeg ikke har helt feil er eternit asbest og asbest er jo en stein og når den går i stykker og fibre kommer i lufta og ned i lungene det er da den blir farlig.... Dette betyr at asbest finnes som en naturlig steinart i naturen og har i prinsippet ingen som helst miljøpåvirkning om man graver den ned og asbesten ikke kan støve... Rette meg om jeg tar feil?
Administrator
· Skåne
· 8 684 innlegg
Jeg har fjernet uhøfligheter og en off topic-diskusjon fra denne tråden.
Klikk her for å svare