Hei,
Har lagt merke til at når man setter inn en karmskrue i hullene som finnes på dørkarmen, er den siste metallstykket til karmskruen litt for bred og lang til å passe inn i hullet; er det meningen at man skal bruke andre skruer? Bruker da 90mm karmskrue, skruen støter i metallen som man ser i hullet og vil ikke gå dypere.
Bilde av hull i karmen:
Dør: http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra
Har lagt merke til at når man setter inn en karmskrue i hullene som finnes på dørkarmen, er den siste metallstykket til karmskruen litt for bred og lang til å passe inn i hullet; er det meningen at man skal bruke andre skruer? Bruker da 90mm karmskrue, skruen støter i metallen som man ser i hullet og vil ikke gå dypere.
Bilde av hull i karmen:

Dør: http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra
Sist redigert:
Huseier
· Västernorrland
· 2 532 innlegg
Normalt er det ikke gjennomgående. Må gjøres med 14mm bort før karmskruen skrus i dvs hullet skal være 14 mm gjennom hele larmen
Jaha, hvordan vet jeg hvilken tykkelse og lengde jeg trenger på skruene til karmhylsene?
Forresten, heter skruene noe spesielt? Har søkt rundt litt nå på nettet men finner bare TEMA som kaller de "forankringsskrue for karmhylse" og så Jula som selger, ellers ingen, vil jo helst kjøpe mine på bauhaus eller lignende som er nær.
Takk for bildet
Forresten, heter skruene noe spesielt? Har søkt rundt litt nå på nettet men finner bare TEMA som kaller de "forankringsskrue for karmhylse" og så Jula som selger, ellers ingen, vil jo helst kjøpe mine på bauhaus eller lignende som er nær.
Takk for bildet
Sist redigert:
Jeg kjøpte mine på min lokale XL-bygg.headmaster200 skrev:Jaha, hvordan vet jeg hvilken tykkelse og lengde jeg trenger på skruene til karnhylsene?
Forresten, heter skruene noe spesielt? Har søkt rundt litt nå på nettet men finner bare TEMA som nevner de "forankringsskrue for karnhylse" og så Jula som selger, ellers ingen, vil jo helst kjøpe mine på bauhaus eller lignende som er nær.
Takk for bildet![]()
Men alle større byggevarehus bør ha disse
Jeg tror at essve har disse i sitt sortiment.
Ahh jeg skjønner, tester med den nærmeste byggvarehuset da.
Det er 7,5 x 60 mm man skal ha som standard for trestender som jeg har forstått det?
Det er 7,5 x 60 mm man skal ha som standard for trestender som jeg har forstått det?
Jeg har dører fra samme produsent i huset mitt, man må bore opp hullene for at det skal funke, jeg brukte borhammeren først for det var den eneste som orket, men karmskruen gikk ikke langt nok inn allikevel. Etter å ha boret gjennom dørkarmen så gikk det helt fint. Husker dog ikke om vi brukte 13 eller 14mm borr, men det spiller nok mindre rolle. Jeg kjørte med 90mm karmskruv med. Med karmskruv sikter jeg til følgende modell: http://www.beijerbygg.se/store/priv...tning/programa-karmskruv-90-oh-80st-005238616
Være utrolig snilt 
Hei Pumba, var det også karmhylser på din? Forstår ikke helt hva du mener med å bore opp hullene om du hadde det.
Edit: ahh jeg ser, blir litt forskjellig da, antar at det var uten karmhylser du hadde da.
Hei Pumba, var det også karmhylser på din? Forstår ikke helt hva du mener med å bore opp hullene om du hadde det.
Edit: ahh jeg ser, blir litt forskjellig da, antar at det var uten karmhylser du hadde da.
Sist redigert:
Klikk her for å svare