I døråpningen inn til kjøkkendelen vil jeg gjerne sette hvite tresider for å få en tydelig avgrensning. I dag er det malt rundt. Lurer på om noen skjønner hva jeg mener.....

Problemet er at jeg ikke kan sette en dørkarm og så sette lister, for listene ville gjøre at kjøkkenskuffene som sitter nærmest ikke kunne åpnes. Jeg vil altså bare ha glatte bord i selve åpningen (der man vanligvis har karm og overstykket hvis man har en vanlig dør). Jeg vurderte først om man kunne legge en fugemasse mellom bordet og veggen i stedet for å skjule sprekken med listverk, men det kan kanskje sprekke? Finnes det en annen pen løsning på problemet mitt?
I verste fall må jeg bare sparkle og pusse rundt hjørnene, men jeg synes det er vanskelig å få det pent! :-?

Jeg gjorde en lignende sak i vårt forrige hus. Da laget jeg sidene av 30mm tykk MDF som jeg fikk saget i passende strimler (slik at de ble som planker) og fikk kanten frest rund med 15mm radius. Det ble veldig bra, vi hadde imidlertid foring på, så ditt hovedproblem har jeg ingen god løsning på.

Jeg ville nok prøvd med å først fylle fugen med noe i stil med husfix, legge en fugestripe over og sparkle. Husfix fordi jeg antar at du har en ordentlig glipe som man ofte har.

Et tips i "Gjør slik" gikk ut på at de hadde limt en tynn aluminiumlist som fôr (nettopp for at skuffene ikke skulle slå i). Kan nok bli fint hvis man har moderne innredning på kjøkkenet.

Sånn som du beskriver det går det alldeles utmerket å gjøre. Sett på plass bordene, sparkel mot dem, skal du ikke tapetsere så bruk latexfug så sprekker det ikke. ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.