Skal legge avløpsrør fra murt torpergrunn til trekammersbrønn i sement. Finnes det noen type sement som brenner i minusgrader :- [smiley=embarassed.gif]
 
Som jeg pleier å si - alt går:

* Finnes mange tråder om støping om vinteren, her er en:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=14300

* Saks fra Kakelcentralen:

Støping om vinteren

Betong er avhengig av sin egen varme for herding.
Bruk varmt vann (30-40 grader maks 60 grader) og beskytt eller hold ballasten varm slik at den ferdige betongen blir 20-30 grader varm. En ytterligere effekt oppnås ved 10% økt sementblanding eller bruk av hurtigsement. Ny støpt betong må beskyttes mot nedkjøling ved å dekke med isolasjonsmatter både rundt former og overflater. Isolasjonen bør ligge 3-5 døgn.

http://www.kakelcentralen.se/betonglara~164.php?refpage=15
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.