13.448 lest ·
13 svar
13k lest
13 svar
Kan man skjøte låsprofiler som er for korte?
Skal bygge en innervegg der taket er skrånende med cirka 3 meters høyde som mest. Stålstenderne jeg har sett på K-Rauta er 2685mm som lengst, hvordan gjør jeg da?
Kan man skjøte sammen stålstendere på en måte som holder bra?
Kan man skjøte sammen stålstendere på en måte som holder bra?
putte, jeg har (ifølge info her på siden) bygd en ramme av SK70 rundt rommet, og i den så ligger to stendere vinkelrett mot hverandre, hattprofilene nederst for å skru gips i, og oppå den 45-mm profiler på "høykant" så de + hattprofilenes 25 mm totalt blir 70 og de sitter fint i skinnen.
Håper du forstod min noe rotete forklaring...
Håper du forstod min noe rotete forklaring...
japp, det var akkurat det bildet jeg fikk av noen her for noen måneder siden. Men hittil har jeg bare senket taket på et lite toalett, så der trengte jeg ikke noen båndstål, men det holdt med SK70-rammen. På kjøkkenet derimot, der kommer jeg til å trenge både båndstål og skjøttede lekter, så jeg ønsket å forhøre meg litt om hva som kommer til å skje... På toalettet har jeg ikke dobbeltgips slik det ser ut på bildet, bør man ha det (toalettet er så lite så jeg tror det er det samme, det blir uansett veldig stabilt...)
edit: kan i tillegg nevne at jeg kjøpte små, smidige beslag for å sette i kryssene mellom primær- og sekundærlekter, som man "snipper" i hverandre, slik at man slipper å skru dem, kostet en femmer stykk, vel investert...
edit: kan i tillegg nevne at jeg kjøpte små, smidige beslag for å sette i kryssene mellom primær- og sekundærlekter, som man "snipper" i hverandre, slik at man slipper å skru dem, kostet en femmer stykk, vel investert...
Når vi skjøter hattprofilene (Sekundæren) pleier jeg å legge dem omlott og skru gjennom begge opp i primær regelen. Og sørge for at skjøten ikke blir mindre enn 50-60 cm. Noen ganger kan det bli en lengre skjøt hvis man ikke trenger å klippe bitene. Hvis man har mange biter i samme lengde pleier jeg å kappe gjennom hele bunten med vinkelsliper eller med tigersag hvis man har et fint blad.
Mvh Putte
Mvh Putte
Fordelen jeg merket når jeg testet clipsene var at man kan "snappe" dem på primæren, og deretter kan man klemme sammen sekundæren litt og få det til. Jeg var først bekymret for at man måtte kjøre i clipsene fra kanten på reglene, men det slapp jeg. Til mitt kjøkkentak burde det bli omtrent 50 clips, á 6 kroner, man får vel tenke på om det er verdt det...
Klikk her for å svare