Medlem
· Västra Götaland
· 27 innlegg
Vi renoverer som vanlig og har fra før en garderobe som er bygget på stedet for å passe til rommet.
Har hatt en midlertidig løsning, men etter renoveringen må det være perfekt.
Det er 2 dører i garderoben. Begge er på hvitmalt sponplate og i åpningen er det allerede et gjennomgående hull for håndtak på hver dør. Det skal selvfølgelig være 2 hull i hver dør der et passende håndtak skal settes. Er bekymret for at speilet skal gå i stykker når vi lager et hull til på hver dør.
Hvordan skal vi gjøre det så det ikke går i stykker? Alternativt at det finnes spesielle håndtak som kan monteres der det ene hullet er gjennomgående og det andre festes mot døra + speilglass uten å lage hull.
Håper noen forstår hva jeg mener og kan gi tips om en god og pen løsning.
Har hatt en midlertidig løsning, men etter renoveringen må det være perfekt.
Det er 2 dører i garderoben. Begge er på hvitmalt sponplate og i åpningen er det allerede et gjennomgående hull for håndtak på hver dør. Det skal selvfølgelig være 2 hull i hver dør der et passende håndtak skal settes. Er bekymret for at speilet skal gå i stykker når vi lager et hull til på hver dør.
Hvordan skal vi gjøre det så det ikke går i stykker? Alternativt at det finnes spesielle håndtak som kan monteres der det ene hullet er gjennomgående og det andre festes mot døra + speilglass uten å lage hull.
Håper noen forstår hva jeg mener og kan gi tips om en god og pen løsning.
Medlem
· Västra Götaland
· 27 innlegg
Har ikke løst dette ennå. Hele garderoben inkl. dører har vært nede i flere uker under renoveringen. Mannen har nettopp satt opp alt igjen - inkl. de gamle dørene. Så vi har ikke løst det ennå, men kanskje kjøper vi 2 nye dører i stedet. Har imidlertid en følelse av at det var noe spesialmål på dørene... vet ikke om de er mulig å få tak i lenger. Selv Ikea endrer jo både sortiment og mål.
Kommer vi på noe bra som vi lykkes med, kommer jeg tilbake når dette er løst.
Kommer vi på noe bra som vi lykkes med, kommer jeg tilbake når dette er løst.
Medlem
· Västra Götaland
· 27 innlegg
Hei, Anna_H!
Takk for tipset. Kan sjekke om de har så lange. Men det gjelder jo også å isåfall SKJULE de 2 hullene som finnes allerede. Det ene er et godt stykke lenger opp enn det andre.
....Trenger jeg å si at det var 2 dører på Fynd jeg fant den gangen. De skulle vel antagelig være venstredører begge 2, men jeg syntes det kunne gå like bra å snu den ene..... Overså at de forborede hullene da ikke kom rett ovenfor hverandre....
For en tabbe - og ikke trodde jeg vel da at det skulle ta sånn tid å fikse.........

Takk for tipset. Kan sjekke om de har så lange. Men det gjelder jo også å isåfall SKJULE de 2 hullene som finnes allerede. Det ene er et godt stykke lenger opp enn det andre.
....Trenger jeg å si at det var 2 dører på Fynd jeg fant den gangen. De skulle vel antagelig være venstredører begge 2, men jeg syntes det kunne gå like bra å snu den ene..... Overså at de forborede hullene da ikke kom rett ovenfor hverandre....
For en tabbe - og ikke trodde jeg vel da at det skulle ta sånn tid å fikse.........
Klikk her for å svare