Har TV-antenne som jeg skulle ønske å kutte. Hvordan "plugger man ledningen? Går det bare an å kjøpe dem?

• TV-kabel langs veggen ved gulvet i et rom med lys tapet og tregulv.
  • TV-kabel stikker ut fra et hull i veggen med tapet, klar for eventuell kutting eller plugging.
Er det leilighet eller eget hus?

Bono_R Bono_R skrev:
Er det leilighet eller eget hus?
Hus

• Liker
Patrik440
  • Laddar…
Jeg klipte min for 15 år siden. Ta bort antennen også.

Det kanskje er på tide å trekke Ethernet i huset? Det kan du bruke rørene til kanskje? Fungerer bedre enn WiFi, selv om WiFi har blitt bedre de siste fem årene. Jeg har to basestasjoner og trenger Ethernet mellom dem for at det skal bli skikkelig bra, men det er kanskje ikke alle som har samme krav som jeg...

• Liker
Karin Karlsson1
  • Laddar…
Cheesen
K Karin Karlsson1 skrev:
Har TV-antenne som jeg skulle ønske å kappe. Hvordan "plugger man ledningen? Kan de bare kjøpes?
Det kommer an på hva som er i den andre enden av kabelen. Er det en antenne, et kabelmodem, en forsterker, en kabelTV-forening, et fibermodem eller noe annet.

K Karin Karlsson1 skrev:
Hus
Ja da burde det være ganske risikofritt å klippe kabelen, men bruk da den eksisterende kabelen som trekketråd for f.eks. et par datakabler hvis dere skal ha et kabelnett i huset og ikke vil åpne vegger for å legge nytt.
/B

Bono_R Bono_R skrev:
Ja då burde det være ganske risikofritt å klippe kabelen, men bruk da den eksisterende kabelen som trekketråd for f.eks. et par datakabler om dere skal ha et kabelnett i huset og ikke vil åpne vegger for å trekke nytt. /B
Eller så kjøper man en trekkewire som har lavere friksjon og som betaler seg allerede ved første bruk i form av uteblitte bannord. Støvsuger og tråd fungerer også ganske bra, jeg har brukt det for å trekke inn trekkewire der ikke engang den kommer gjennom...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.