Hei, vil sette opp en gardinskinne i innertaket som skal gå fra vegg til vegg. Har imidlertid vanskelig for å finne bjelkene da jeg får at disse skulle ligge 900cc(?) men synes det høres rart ut, og stemmer ikke med hvordan jeg trenger å sette festene.

Taket er fra -72 og i mykere materiale.

Så spørsmålet mitt er rett og slett om det finnes noen bra plugg å sette som gjør at platen klarer vekten fra gardinen der det ikke er bjelker?

Dette skal sitte i soverom med doble gardiner så det kan bli ganske tunge gardiner.

Takk på forhånd

Vanlig plastplugg kan være tvilsomt. Muligens kan det funke med en metallexpanderplugg (molly).

"rätt tunga" er et vidt begrep.

N Nygge72 skrev:
Taket er fra -72 og i mykere materiale.
Antageligvis er det Tretex.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Taket føles som typ masonit om det kan stemme. Både lyder (når man banker) så vel som når man trykker litt for å kjenne svikten. Ikke så stum som dagens hountonit

Lurer på om denne kunne fungere om det er typisk masonit. Skruhodet må være av forsenket type for å passe inn i skinnen senere Allplugg kombi 8 mm fra Byggmax, hvit farge, vist fra siden med vekt 0,03 kg og pris 29,95 kr/stk.

Er det masonitt bør du jo ha et undertak under det. Begynn med å finne ut hva du har og deretter kan du skaffe riktige ting.

Stefan N Stefan N skrev:
Er det masonit, bør du jo ha et undertak under det. Begynn med å finne ut hva du har, og så kan du skaffe de riktige tingene.
Ja, men siden jeg ikke kommer til å røre det eksisterende taket, og informasjonen om hva som finnes under er knapp, så spør jeg jo her om noen har ideer/tips. Ellers hadde jeg ikke trengt å spørre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.