Hei alle huseiere.
Jeg og min kone vil bygge en enkel liten pergola på vårt tretak.
Tanken er 3x3 meter og 2,4 - 2,5 m høyt.
Vi har tenkt en enkel solid konstruksjon.
Vårt tretak er også enkelt bygget og vil derfor at pergolaen skal passe inn på samme måte!
Tanken på materialer er
Stolper 95x95
Reglar i 45x170
Innfesting, en eller annen form for fransk treskrue av passende størrelse.
Så skru fast stolpene nedenfra terrassebordene når vi har valgt riktig plass!
Tanken er å bygge en ytre ramme rundt stolpene og deretter bruke 45x170 cc 500 som skyggetak, kanskje med tiden ha et passende tak som man lett kan sette opp og ta ned! Som bildet nedenfor viser er tanken at den skal se ut!
Så tenker jeg om det trengs skråstag ved hver stolpe fra begge sider?
Tenker hvordan man gjør det? Blir kanskje vanskelig å få det til å se pent ut?
Håper på tips
Ha en fin vår alle!