Jaha, første gang som innlogget og håper jeg skriver i riktig forum.
Uansett, jeg lurer på om det er mulig å legge fliser eller mosaikk i vasken? Kanskje det høres rart ut, men jeg så et bilde i et interiørmagasin for en stund siden på en fin vask med fliser i. Den var antagelig bygget slik fra grunnen av. Men jeg har uansett en helt vanlig kjøkkenvask i stål (eller hva de nå pleier å bestå av) og vil at det skal være fint når jeg står og ser ned i vasken, som jeg så ofte gjør når jeg vasker opp hele dagen føles det som.
Hvis det er for vanskelig å få det til å tettes rundt avløpshullet, kanskje jeg kan gjøre det på min ute-vask i sommerhytta. Der er det ikke så nøye.
Alle tips og råd er veldig velkomne!

Kommer nok ikke fungere noe videre og selv om det sitter vil det være utrolig skittent om du ikke holder etter det OFTE.

Test på utevasken først om du nødvendigvis skal isf.

Noen tips tips/idéer som enkelte interiørdesignere kommer med har lite med den triste hverdagen å gjøre.

Men hvordan skal jeg få flisene til å feste da? Burde jeg "rugge" opp overflaten først? Eller bare kjøre på og håpe på det beste?

Skulle nesten satse penger på at det ikke kommer til å feste seg i platen, i så fall må du nok gjøre en helt ny konstruksjon med annet underlag, tettesjikt og hele greia.

Nei nå begynner det å høres ut som et stort byggeprosjekt og ikke en morsom hobby... Men at det skal være så vanskelig å få det å feste. Kan det virkelig være sånn? Men på den andre siden kanskje det ikke er så vanskelig å bygge en mindre ho som passer i kjøkkenvasken. Kanskje kan flislegge på MDF-plater? Men det kanskje blir fukt under? Hvordan ville dere gjort det?

Tror heller aldri at det fester, ikke med fix iaf.

Men nåvel for å lage en er nok sånne blokker man bygger vegger av til badekar (sjekk forumet for navn, de finnes på de fleste byggevarebutikker iaf) tæl/hogg/øks eller på noen måte hule ut en ho. Tettskikt og så flislegge som vanlig.

Tror ikke det blir lett med avløpet osv. men forsøke kan man jo.

Alternativet er jo å rett og slett ta silikon (helst ikke giftig), lime fast platene, fuge med silikon og det vil jo sitte en stund. Hvor fresht det EGENTLIG er under platene det tør jeg ikke si i noen av tilfellene. :rolleyes:

Skulle nok ha sandpapiret først, deretter limt, så fuget, og så malt fugene med emaljelakk ute hos henne først for å sjekke at det fungerer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.