Dette blir mitt første innlegg i forumet etter å ha fulgt det aktivt i en lengre periode (flyttet fra feil del av forumet).

Jeg og min samboer gjennomfører for tiden en renovering av kjøkken. Som en del av dette har vi tenkt å ta ned en del av veggen som skiller kjøkken og stue. Etter å ha sett på tegningene av huset har imidlertid et spørsmål oppstått som jeg håper forumet kan hjelpe meg med.

På det vedlagte bildet fra tegningen vises veggen som vi har tenkt å gjøre endringer på (rød markering for den delen vi ønsker å ta ned). Veggen går opp til markert linje med to bærende konstruksjoner i hver ende av veggen. Nederst finnes det en 45x70-regel som også må fjernes (bare innenfor rød markering) for å muliggjøre legging av gulv mellom rommene. Er det noen potensielle problemer med å kappe denne regelen innenfor markeringen, eller er det fritt frem så lenge vi lar være å røre regelen utenfor markeringen?

Takk for all hjelp vi kan få!

• Bygningsplan med rød markering på veggen som skal fjernes mellom kjøkken og stue, inkludert bærende konstruksjoner og bunnsvill.
Alt avhenger av hvor stabil konstruksjonen er

Normalt skal det ikke være noen problemer.

Men...
Generelt vil jeg si at hvis du må spørre, bør du be noen kyndig om å se på det

Brukerprofil med navn LarEri, medlem siden sep 2022, viser to innlegg og ett bilde.

Det var vel ditt andre innlegg ;)

Appendix Appendix skrev:
[bilde]

Det var vel ditt andre innlegg ;)
Takk for input!

Haha, ja stemmer teknisk sett. Jeg kopierte over innlegget til mer korrekt del av forumet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.