Har byttet dører i huset, og på toalettet satt det en ganske uvanlig dør tidligere som virker å være plassbygd på grunn av høyden og som jeg har byttet til en ny. Men da fikk jeg problemet at flisene må kappes ca 3 cm over døren på innsiden.
Kan jeg bruke denne kappeskiven (se bilde) og kappe med vinkelsliperen, eller vil platene ryke?

Og hvis den ikke fungerer, hva anbefaler dere?

Diamantblad for vinkelsliper, 125 mm, for kutting av byggematerialer som betong og takstein. Rød emballasje merket "Tamo Professional DIY".

Beste svar

Kommer fungere, men ryke/støve noe djevelsk. Finnes jo glatte skiver uten slisser også, men jeg tror det er helt sak samme for hvor fint snittet blir. Jula har billige og gode diamantkappskiver.

• Liker
Grillen
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Kommer fungera, men ryke/støve noe djevelsk. Finnes jo glatte skiver uten slisser også, men jeg tror det er helt sak samme for hvor fint snittet blir. Jula har billige og bra diamantkappeskiver.
Takk, ja støvet forstår jeg kommer. Men har ikke så mye fast innredning på badet, så jeg tømmer det for å enkelt kunne rydde opp etterpå.

Var mest redd for å bare prøve med den der skiven uten å høre med folk som vet bedre, så man ikke risikerer å sprekke alle flisene.

Og snittet trenger ikke bli pent, bare man får kuttet rett, det skal uansett kles inn med fôr etterpå så

Ok, da kommer det til å gå bra, det er som å skjære i smør.

• Liker
Grillen
  • Laddar…
Gikk jo superbra det der. Veldig kjapt Sen kjørte jeg grovstøvsugeren tett bak sagbladet, så de støvet overraskende lite i rommet

• Liker
Dr4co og 1 annen
  • Laddar…
kristofer12345
Hvordan ble snittet sammenlignet med en helt glatt kappeskive ..ble det fliser i klinkeren eller? Ble det jevnt og fint?

kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Hvordan ble snittet sammenlignet med en helt glatt kappskive ..ble det fliser i klinkerne eller? Ble det jevnt og fint?
Prøvde kun denne skiven og det ble perfekt snitt. Ble noen fliser, men der var det jeg som klønet meg og kom til å vinkle bladet.

• Liker
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Grillen Grillen skrev:
Prøvde kun denne skiva og det ble perfekt kutt. Ble noen flis, men der var det jeg som klønet meg og kom til å vinkle bladet feil.
Hvilken vinkelsliper har du? Jeg skal selv bruke så derfor lurer jeg, hvordan fikk du rette kutt:)?

kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Hvilken vinkelsliper har du? Jeg skal selv bruke derfor lurer jeg, hvordan fikk du rette kutt:)?
En billig "meec" fra jula, så ingen spesiell. Så lenge jeg holdt den rett så gikk det fint, men kom til å se bort en gang og da ble det en liten flis fordi jeg vinklet maskinen.
Tegn bare opp en linje du skal følge så skal det ikke være noen problemer.

• Liker
Dr4co og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.