Hei!
Lurer på om noen vet om det går å flislegge over mikrocement? Vi planlegger husbygging og vurderer å bruke mikrocement på badet. Det er jo veldig trendy nå, men tenker om man skulle bli lei av det senere. Har lett blant produsentene men finner ingen info om det.
Mvh!
Lurer på om noen vet om det går å flislegge over mikrocement? Vi planlegger husbygging og vurderer å bruke mikrocement på badet. Det er jo veldig trendy nå, men tenker om man skulle bli lei av det senere. Har lett blant produsentene men finner ingen info om det.
Mvh!
Hvorfor bygge noe nå som dere allerede vet at dere ikke vil ha senere, fordi noen andre synes det er trendy? Høres helt sprøtt ut.
Bygg slik DERE vil ha det fra starten av og se det ikke som et moteprosjekt.
Bygg slik DERE vil ha det fra starten av og se det ikke som et moteprosjekt.
Takk! 😊Dr Benz skrev:
Tror jeg var litt uklar i innlegget mitt, vi vil ha mikrosement og det vil vi mest sannsynlig velge uansett. Tenker bare at det kan være en gevinst rent økonomisk å slippe å gjøre om tettesjiktet når man først skal renovere badet, selv om det ligger langt frem i tid!
Jo jeg er helt med deg. Men jeg synes at dere fokuserer feil om dere allerede vurderer hva som skal komme senere. Når man har hus så er det så mye som man må gjøre. Så man vil minimere alt slikt.L linusnilsson skrev:
Jeg tror at om man allerede har tankene for senere. Så blir man ikke fornøyd nå.
Dere får selvsagt gjøre som dere ønsker men prøv heller å tenke at huset skal stå 200 år med minimalt vedlikehold.
Angående spørsmålet ditt så tror jeg at det går, men lar det besvares av noen som virkelig vet.
Lykke til med byggingen. Dere har mye spennende foran dere men også veldig mye å ta stilling til. 👊🏻
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.194 innlegg
Spørsmålet kan kanskje være om det er mulig å bygge et baderom som har mikrosement direkte ovenpå et tettesjikt. Finnes det tettesjiktsprodusenter som godkjenner at deres folie dekkes med bare mikrosement?
Mikrosement ble jo populært fordi man kunne legge det utenpå flisene og lett få en annen "look".
Om man ikke bader i penger så kan man ikke gjøre om baderommet hvert 5. år bare fordi en annen stil trender.
Mikrosement ble jo populært fordi man kunne legge det utenpå flisene og lett få en annen "look".
Om man ikke bader i penger så kan man ikke gjøre om baderommet hvert 5. år bare fordi en annen stil trender.
Troligvis har det gått så pass lang tid, når det er tid for renovering, at man begynner å stille seg spørsmålet om ikke fuktspærrens tekniske levetid begynner å nærme seg.
Man vil sannsynligvis bestemme seg for å bytte den når man uansett skal satse på en baderomsrenovering.
Det blir derfor et ikkespørsmål.
Man vil sannsynligvis bestemme seg for å bytte den når man uansett skal satse på en baderomsrenovering.
Det blir derfor et ikkespørsmål.
Nesten alle tettesjiktprodusenter godkjenner det bortsett fra schönox, men det er bare fordi eieren (sika) har en egen mikrocement som selvfølgelig er godkjent.BirgitS skrev:
Spørsmålet er kanskje om det går an å bygge et baderom som har mikrocement direkte over et tettesjikt. Finnes det tettesjiktprodusenter som godkjenner at deres folie dekkes med bare mikrocement?
Mikrocement ble jo populært fordi man kunne legge det oppå flisene og lett få et annet "look".
Hvis man ikke bader i penger, kan man ikke pusse opp baderommet hvert 5. år bare fordi en annen stil trender.
Takk for alle svar 😊
Klikk her for å svare