Holder på å bygge maskinhall der jeg har stående regler på cc60. Isolert og plastet.

Skal sette liggende gles 28x70mm på cc 30 og montere liggende osb 60x250cm (alle kanter spontet ergo) for å deretter avslutte med stående gips.

Det er fristende å legge glesen løpende og ikke skjøte på regel. Siden man setter så tett som cc30 og ikke kommer til å gjøre generalskjøter samt skru osb tett.

Til å begynne med hadde jeg tenkt å skjøte på regel de som sitter på 60-120-180-240cm og kanskje skjøte løpende på de som ligger på 0-30-90-150-210-270-300 og grense samme plate.

Men nå når jeg begynte litt smått så føles det fullt tilstrekkelig å skjøte løpende.

Ikke fordi det er ekstremt tidkrevende men jeg misliker skjøting på stående 45mm regel. Selv om man holder skruen ut fra kanten og skrår litt så er det lett for sprekker i endeveden uansett.

Skruer med 4,5x60 treskrue. Vil ikke ha alt for liten hode så ingen terrassekrue som jeg vet mange bruker og tåler sprekker i endene bedre.

Tanker?

Ikke vurdert å bruke spikerpistol til glesen?

F fribygg skrev:
Ikke vurdert å bruke spikerpistol til troen?
Nei. Funker bedre med slagskrutrekkeren til skruene 😉

wildeside
Om du ikke har kjøpt glespanel ennå så kan du vel kjøpe endespontet glespanel, da er det ikke noe problem å sette det løpende bare forskyve skjøtene.

wildeside wildeside skrev:
Om du ikke har kjøpt glespanel ennå så kan du vel kjøpe endspontet glespanel, da er det ingen problem med å sette det løpende bare forskyve skjøtene.
Kan jo til en viss grad forstå spontet gles i tak men spontet gles på vegg kan vel gjøre minimalt med forskjell. Er dårlig utvalg på spontet gles faktisk.

De kommer etter min mening låses godt av osb som i sin tur er spontet så underlaget til gipsen kan ikke annet enn bli glatt.

wildeside
P Pligg85 skrev:
Kan jo til en viss grad forstå spontet foring i tak, men spontet foring på vegg kan nok gjøre minimalt med forskjell. Det er dårlig utvalg på spontet foring egentlig.

De vil etter min mening bli godt låst av osb som i sin tur er spontet, så underlaget til gipsen kan ikke bli annet enn jevnt.
Jeg tror ikke at det vil være noen problemer med ospontet, men kan ikke si verken bra eller dårlig siden jeg ikke har erfaring med ospontet. Vi kjøper alltid endespontet foring, her er det ikke dårlig utvalg.

Holder det ikke med spredde på cc600 i veggene? Siden det uansett skal være treplate bak.

• Liker
Marcus_Carlsson og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.