Hei! Datteren min har en katteloft til rommet sitt som jeg tenkte å gjøre en liten minioppussing på. Laminatgulv og dekke råsponten på bildet med vanlig OSB. Har to tanker:

1. Dunke på OSB rett på. Ferdig.

2. 45-regler, litt isolering, dampsperre/plast, OSB til slutt. Eller gips. Og komplettere med en ventil for litt bedre luftgjennomstrømning.

Alternativ 1 føles litt enklere... :)

Hva sier proffene?

• Gammelt trepanel i et kattvindsrom med synlig lysarmatur og stige i hjørnet.
  • Kattvind med eksponert, slitt råspont og lys ovenfra. Veden vises med flassende maling og spikerrekker mellom plankene.
Ingen som har et råd å gi? :)

Ikke helt lett å danne seg en oppfatning fra bildene dine.
Skal rommet varmes opp? Eller hva skal det brukes til?
Hvordan kommer man til rommet? Dør? Luke?

nimhed nimhed skrev:
Ikke helt lett å danne seg et inntrykk fra bildene dine.
Skal rommet varmes opp? Eller hva skal det brukes til?
Hvordan kommer man til rommet? Dør? Luke?
Ah, jeg forstår.

Det er en vanlig dør inn dit, og tanken er oppbevaring av ting. Kanskje man kan sette inn et lite element og holde det frostfritt, men ikke behov for 20 grader midt på vinteren.

Brukte noen timer på å fikse gulvet litt, datteren min syntes det var litt skumle gulvbord før.

• Loftrom med nyinstallerte lyse tregulv og skrå takbjelker av tre. Veggene har en blanding av trepanel og tømmer.
Dette blir jo mer komplekst om du skal sette inn et lite element. Kondens og annet du må ta hensyn til.

Hold det kaldt og sett opp dine USB. Keep it simple

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.