Har en jordkjeller under et rom i uthuset mitt som vi tenkte å fjerne på grunn av at det kommer inn vann om våren. Hvordan gjør jeg det på beste måte?

Fyller igjen med fyllmasser? Noen bilder ville gjort det lettere.

Skal rive det som er over trappen

• En døråpning i en murvegg med stein og betong, delvis synlig lysbryter over. Inngang til en kjeller eller innerrom.
  • Kjellerrom med en tom døråpning i betongvegg, betonggulv og rør på veggen.
  • Betongtrapp dekket av løv og smuss med en åpning på veggen til venstre, omgitt av grove vegger.
  • Utsikt over åpningen til en bratt kjellertrapp, omgitt av rødt, slitt treverk og en åpen dør på høyre side.
Oj så fin jordkjeller! Så synd at du vil bli kvitt den.

• Liker
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fyller igjen med fyllmasser? Noen bilder ville vært til hjelp.
Har du sett bildene?

Fulkemisten
Troligvis har medlemmen sett bildene ja. Den er virkelig superfin. Det er et skikkelig dommedagsverk å oppføre en jordkjeller som virkelig ikke er gjort i en håndvending. Selv hadde jeg tenkt både en og to ganger før jeg ødela den, kan brukes til så mye, vin, øl, epler, poteter og rotgrønnsaker. Bra "andrehåndsverdi" også, og heldigvis er det et fritt land, fyll opp med fyllmasser om du skal fjerne den.

• Liker
gerten72
  • Laddar…
Problemet med smeltet vann om våren da det ligger en stein stor som bare den på baksiden og den leder ned vannet i kjelleren. Vi begynte å bruke den til syltetøy og saft da vi flyttet dit. Får se har jo tenkt å rive det som er ovenfor trappen ned for det er råttent....

Steinen leder ikke noe vann, så uansett om du tenker å fjerne den så kommer vann inn uansett, vannet renner vel bort et sted slik at det ikke blir et basseng i kjelleren. Som det sies, fyll med grovere knust stein som slipper gjennom vann, en del matkallere har godt av fuktighet, eneste ulempen er at lokk av metall og hermetikkbokser ruster hvis det er for høy fuktighet. For øvrig, tenk deg om før du river den ut.

G gerten72 skrev:
Har du sett bilderna?
Ja. Behold den!

Ditt problem er fukt og at trekonstruksjonen råtner. Det problemet forsvinner vel ikke om du fyller kjelleren med fyllmasser, fukten vil vel være der fortsatt? Vil du bli kvitt vannet må du drenere. Men er ikke dette en gammel konstruksjon som har sett sine beste dager og trenger å byttes ut. Behold kjelleren og renover uthuset, olj treet nøye og sørg for at det er god luftsirkulasjon.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.