Hei, jeg tenkte å høre med de som jobber med 900mm bredde på OSB og Gips, hvordan man setter disse?
Kjører man først OSB liggende, deretter Gipsen stående slik at man kan skrus gipsen i noe?
Tenker på at avstanden mellom stenderne er 600cc, eller setter man da en ytterligere 45 for installationssjikt, så man får 300cc
Sist jeg rustet opp fantes ikke disse valgene, men kan tenke meg at det er betydelig enklere å jobbe med 900mm enn 1200mm.
Takk på forhånd.
Kjører man først OSB liggende, deretter Gipsen stående slik at man kan skrus gipsen i noe?
Tenker på at avstanden mellom stenderne er 600cc, eller setter man da en ytterligere 45 for installationssjikt, så man får 300cc
Sist jeg rustet opp fantes ikke disse valgene, men kan tenke meg at det er betydelig enklere å jobbe med 900mm enn 1200mm.
Takk på forhånd.
Nei vi reglar på 450c/c har du reglar på 600c/c så hadde jeg kjørt 1200mm OSB..N Nygge72 skrev:Hei, jeg tenkte høre de som jobber med 900mm bredde på OSB og Gips, hvordan man setter disse?
Kjører man først OSB liggende, så Gipsen stående så man kan skru gipsen i noe?
Tenker på at regel avstand er 600cc, eller setter man da en ytterligere 45:a for installasjonssjikt, så man får 300cc
Sist jeg rustet fantes ikke disse valgene, men kan tenke meg at det er betydelig enklere å jobbe med 900mm er 1200mm.
Takk på forhånd.
900mm plate er for å skåne ryggen for de som jobber med det daglig, men for en hjemmebygger blir det neppe noen slitasjeskader av noen hundre plater som de kan tenkes å håndtere..
Dessuten blir det kostnadsmessig billigere med 1200mm brede plater..
Aha, men da blir det taikon med isolasjonen i stedet eller? Dvs med 450cc eller finnes det plater for disse målene (nå spør jeg av ren nysgjerrighet)Rejäl skrev:Nei vi stender på 450c/c har du stendere på 600c/c så hadde jeg kjørt 1200mm OSB..
900mm plate er for å skåne ryggen for de som jobber med det daglig, men for en hjemmebygger blir det neppe noen slitasjeskader av noen hundre plater som de kan tenkes å håndtere..
Dessuten blir det kostnadsmessig billigere med 1200mm brede plater..
Men det holder å skru gipset i OSB eller, skal de skrus i stenderne med?
Klikk her for å svare