Hvis du monterer døren først ved hjelp av distanser under slik at du får den i vater. Legg distanser slik at du får i hvert fall 5mm klaring på gulvets høyeste punkt, så betongen kan renne ut der også. Så fjern distansene når døren er på plass. Så må du legge en list eller lignende som form på begge sider av døren. Du bør legge den ene omtrent 10mm ut fra terskelen slik at du får inn betongen. Deretter støper du under døren med ekspanderbetong. Den kan blandes slik at den nesten blir som flytsparkel. Det er en fordel å bruke en vannkanne eller lignende, så er det lettere å treffe formen. Så er det bare å helle betongen i formen og deretter la den herde før du begynner å gå over terskelen. Den herder ganske raskt, og bland den litt løsere enn hva det står på pakken i hvert fall hvis det er webers ekspanderbetong, den bør være som flytsparkel.