Som dere ser på bildet er underlaget litt ujevnt og i tillegg heller det da det er et fall på ca 2-3 cm fra den ene siden av døråpningen til den andre. Hva er passende å bygge opp med for å legge terskelen til boddøren på slik at den kommer i vater? Finbetong/grovbetong? Vil jo helst ikke få en for høy terskel men innser at viss tykkelse kanskje er nødvendig om man skal bruke betong for at den ikke skal sprekke. Finnes det andre alternativer?

Ujevnt steingulv med helning og betongblokker på siden, tiltenkt bygging av dørterskel. Utforsk byggealternativer for jevnt resultat.
 
Hvis du monterer døren først ved hjelp av distanser under slik at du får den i vater. Legg distanser slik at du får i hvert fall 5mm klaring på gulvets høyeste punkt, så betongen kan renne ut der også. Så fjern distansene når døren er på plass. Så må du legge en list eller lignende som form på begge sider av døren. Du bør legge den ene omtrent 10mm ut fra terskelen slik at du får inn betongen. Deretter støper du under døren med ekspanderbetong. Den kan blandes slik at den nesten blir som flytsparkel. Det er en fordel å bruke en vannkanne eller lignende, så er det lettere å treffe formen. Så er det bare å helle betongen i formen og deretter la den herde før du begynner å gå over terskelen. Den herder ganske raskt, og bland den litt løsere enn hva det står på pakken i hvert fall hvis det er webers ekspanderbetong, den bør være som flytsparkel.
 
  • Liker
På Fritiden
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.