Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Det er ikke så enkelt at dimensjonen angir utvendig mål?
Ellers er jeg enig i at det virker korket
Ellers er jeg enig i at det virker korket
Er det mulig at i resten av verden bruker man fortsatt 50/50 og produserer beslagene til å passe til det?
Jo, jeg kunne kjøpt en 70/70 og skåret den ned. Jeg kunne bygd om stolpeskoene så de passer. Men tid og sted er et industriland år 2014.
Jo, jeg sitter og irriterer meg, slik er det.
Jo, jeg kunne kjøpt en 70/70 og skåret den ned. Jeg kunne bygd om stolpeskoene så de passer. Men tid og sted er et industriland år 2014.
Jo, jeg sitter og irriterer meg, slik er det.
De pleier dessuten å ha både for 50mm og 45mm slik at man kan velge etter hva man har for reglar/stolpar.
Ok. Jeg har aldri kjøpt sånne der stolpsko så jeg kan ikke i det hele tatt si noe om de størrelsene. De andre som typ bjelkesko finnes i både 45 og 50mm.
Jeg pleier å handle på Karl Hedin.
Jeg pleier å handle på Karl Hedin.
Hmm! Da forstår jeg din fundering, dette på bildet er ingen stolpesko men et stolpefeste som man kan ha for å feste "stolp/fyrkantsprofiler, 50*50 metall" på "harde" underlag, som betongplater. Bruker meg selv aldri av disse pga at de bør forankres med ekspander i underlaget, hvilket har en viss tendens til alltid å havne i armeringen. Har du tenkt å ha disse for å feste på et organisk materiale så er det ikke et godt alternativ. Kjøp riktige stolpesko istedenfor!
"byggare"
"byggare"
Ok, jeg har brukt lignende, ved renoveringer av balkonger. Perfekte å sette en kjerne av 45*45 trykk trevirke og deretter bruke listverk 22*70 og kle inn hele stolpen med. Da blir den stabil, vil minnes at det var støpte betongplater til balkongene.
Klikk her for å svare