Har kjøpt en flaske våtromssilikon for å tette hullet mitt i veggen. Og jeg må være helt dum i hele skallen for jeg skjønner ikke hvordan i all verden jeg åpner pakken! Så hjelp, hvordan gjør man det?

Slik pakke Tube med Casco våtrumssilikon, inkludert applikatorspiss, brukt til å tette i våtrom, står med etiketten synlig.

Skjær av toppen av den gjenget delen med en skarp kniv :)

Så skrur du fast "pipen" på den gjengede delen, så ikke skjær av for mye :)

Du trenger også en skjelettsprøyte til den der tuben.

Ah, ok så hele toppen unntatt gjengene kan tas bort?^^ Er jo så redd for å ødelegge ting også :P

Jeg pleier å skjære bort noen millimeter, slik at gjengene forblir uskadde.

simpa81 skrev:
Skjær av toppen av den gjengede delen med en skarp kniv :)
...og pass på tommelen. Det er nok flere enn ÉN person som har lært seg den blodige veien at det er bedre å skjære mot bordet enn i retning mot tommelen.

• Liker
hempularen og 3 andre
  • Laddar…
MathiasS skrev:
...og pass på tommelen. Det er nok flere enn ÉN person som har lært på den blodige måten at det er bedre å skjære mot bordet enn i retning av tommelen.
Jeg må sette meg i den rekken... :banghead:

MathiasS skrev:
...og pass på tommelen. Det er nok flere enn EN person som har lært seg den blodige veien at det er bedre å skjære mot bordet enn i retning mot tommelen.
+1 eller hva man sier nå for tiden.

MathiasS skrev:
...og pass på tommelen. Det er sikkert flere enn EN person som har lært på den blodige måten at det er bedre å skjære mot bordet enn i retning av tommelen.
Enda en som vet av erfaring

Tommen min har klart seg, men jeg vrir litt på tuben så det blir lettere å skjære.

Protte

Det du har kjøpt kalles patron og skal brukes sammen med en sånn her:
http://www.jula.se/patronspruta-192206

Sånne finnes å kjøpe på alle byggevarehus og fargebutikker.
Hvor bred strengen blir, regulerer du ved å skjære av toppen på den løse spissen til passende lengde.

jeg kjørte improvisasjon da jeg mistet dette med sprøyte og brukte en glassflaske i bunnen i stedet, gikk veien det også og hullet mitt er nå tett^^
Innså dog at dette virkelig er en nødløsning da hullet innover må være kjempestort hele patronen gikk i hullet...Dessuten trakk det fra hullet så man må ha kommet inn til ventilasjonsrommene.

katten12 skrev:
jeg kjørte improv da jeg gikk glipp av dette med sprøyte og brukte en glassflaske i bunnen i stedet, gikk veien det med og mitt hull er nå tett^^
Innså dog at dette virkelig er en nødløsning da hullet innover må være kjempestort hele patronen gikk i hullet... Dessuten trakk det fra hullet så man må ha kommet inn til ventilasjonsrommene.
Uten å vite eksakt hva det var for skade, så høres det uansett ut som å fylle det med silikon IKKE var den optimale løsningen.

Silikonet du Pax-viften?

Pax vifte?
Det var det sikkert ikke, men det føles litt som at å reparere denne skaden ville typ innebære et helt nytt bad, og det har jeg ikke råd med. Det var et hull i veggen i dusjområdet, sponplate føltes det som.
Har et til hull i gipsveggen i det lille soverommet på samme vegg, bare fra den andre siden for å si det sånn, og det hullet trekker også fra så antakelig er det noe ventilasjonsrom ned til bjelkelaget i den veggen.

Sist redigert:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.