Jeg trenger muligens å fjerne det gamle taket i krypkjelleren og samtidig isolere nytt.

Jeg skal ansette et byggefirma men lurer på hva som er best å isolere med og hvilket materiale som skal settes som tak.

Skal også sette inn en avfukter, hva foreslår dere for merke?

• Liker
Forskande Fukttekniker
  • Laddar…
Z Zippi skrev:
Jeg trenger eventuelt å fjerne det gamle taket i krypkjelleren og samtidig isolere nytt.

Jeg skal ansette et byggefirma, men lurer på hva som er best å isolere med, og hvilket materiale som skal settes som tak.

Skal også sette inn en avfukter, hva foreslår dere for merke?
Et tips er å ikke isolere med celleplast-frigolit mot krypkjellerens blindbunn. Bruk heller noe fuktgjennomtrengelig materiale slik at en installert avfukter også kan avfukte gulvbjelkelaget med dens isolasjon. Oljeherdet board fungerer bra så lenge den holdes tørr og avfuktet. Det finnes også stivere plater av isolasjon som slipper gjennom fukt. Det finnes en rekke forskjellige sorpsjonsavfuktere i dag, som er mest egnet for krypkjeller. Sammenlign priser og sørg for å handle fra en part som kan gi support. Mange bare selger uten å kunne gi noen tips eller så. Legg også byggplast mot bakken i hele krypkjelleren, slik at krypkjelleravfukteren ikke må avfukte bakken også, noe som er et konstant og dyrt prosjekt. Om fuktbelastningen er lavere, ikke over 85% noen gang i løpet av året, kan en termisk avfukter være bra.

• Liker
Zippi
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.