Hei alle byggherrer!
Jeg har en loftsetasje som skal isoleres for å bygge en stue og to soverom.
Hvordan ville dere gjort med isoleringen når konstruksjonen ser slik ut?
Huset ligger i Midt-Norge, taket er nylagt med følgende lag fra utsiden: betongtakstein, lekter, papp, undertak.
Jeg har forstått at det skal være luftespalte, hvordan lager man enklest en slik med denne konstruksjonen og må det være oljeherdet masonitt?
Hvor tykk isolasjon trenger man totalt?
Hvilken type isolasjon er best?
Rett og slett, hvordan ville dere gjort det!?
Mvh
Kalle
 
  • Loftkonstruksjon med trebjelker og råspont, sett innenfra. Forberedt for isolasjonsarbeid og rombygging.

Beste svar

Det enkleste er vel å la luftspaltene gå horisontalt fra gavl til gavl. Trykkforskjellene burde kunne klare gjennomluftingen. Slå masonitt på takåsens innside så blir det ganske solide luftspalter.
 
  • Liker
Karl Hemlin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.