H
Tenkte bare å høre om det er noen som har en bedre idé? Jeg tenkte å isolere et gammelt slakteri slik at det skal kunne brukes som snekkerverksted også om vinteren. Planen er å fjerne panelen som på store deler er råtten og dårlig for å etterisolere og sette på ny fasade. Første problemet er at regelverket er 80mm og isolasjonen jeg har tenkt er 70mm (hunton trefiberskive) skal deretter legge på 45mm ekstra isolasjon. Finnes det noe man kan fylle opp den der centimeteren med eller er det overkill?
Andre problemet er at slakteriet er bygget med en murt mur ca 55cm over betongplaten. Tenkte å løse dette med Bewis pussplate og 3cm puss. Føles opplegget bra eller skal jeg gjøre på en annen måte?
Takk og hei.

• En eldre bygning med trepanel, delvis renovert med nye plater ved siden av et gammelt vindu. En stige står opp mot veggen.
  • En rød og trepanelert bygning med et gammelt vindu, en stor dør og en stige lent mot veggen. Bygningen står på en betongplate.
  • Veggen til et gammelt slakteri med trepanel og murblokker, viser skadede og forvitrede deler, samt treverk som skal byttes ut og isoleres.
Blir nok bra.
Du kunne sette porös board (12 mm) mot innerpanelet, så får du bort glippen.

• Liker
hhenning
  • Laddar…
kristofer12345
Hvordan vil du feste platen. I veggen? Har tenkt å gjøre det samme, df spør?

H
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Hvordan vil du feste platen? I veggen? Har tenkt å gjøre det samme, derfor spør jeg?
Byggmax selger en type fasadeplugg som jeg tenkte å bruke. Jeg tenkte også å feste et armeringsnett/hønsenetting utenpå slik at pussen ikke skal sprekke.

kristofer12345
H hhenning skrev:
Byggmax selger en eller annen type fasadeplugg som jeg tenkte å bruke. Tenkte også å feste et armeringsnett/ hønsenetting utenpå så pussen ikke skal sprekke.
Aha vis gjerne hvordan du borer og fester den så kan man kanskje gjøre det samme i betongveggen jeg har!

H
Du borer bare gjennom platen og inn i veggen og slår i en plugg. På isodräns hjemmesiden kan man se hvordan de gjør det. Tror kanskje ikke man trenger noe armeringsnett men det kan aldri skade tenker jeg.

• Liker
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
H hhenning skrev:
Du borer bare gjennom platen og inn i veggen og slår i en plugg. På isodräns hjemmeside kan man se hvordan de gjør det. Tror kanskje ikke man trenger noe armeringsnett, men det kan aldri skade tenker jeg.
jeg har pusset på cellplast før, men ikke slått inn pluggene, derfor jeg spør, men skal sjekke. Jeg kan si at om du ikke vil ha sprekker på sikt, så legg nett. Er du ikke følsom, så trengs det ikke, men da ville jeg uansett lagt i skjøtene, der vil du først få bevegelse..tips

• Liker
hhenning
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.