Tenkte bare å høre om det er noen som har en bedre idé? Jeg tenkte å isolere et gammelt slakteri slik at det skal kunne brukes som snekkerverksted også om vinteren. Planen er å fjerne panelen som på store deler er råtten og dårlig for å etterisolere og sette på ny fasade. Første problemet er at regelverket er 80mm og isolasjonen jeg har tenkt er 70mm (hunton trefiberskive) skal deretter legge på 45mm ekstra isolasjon. Finnes det noe man kan fylle opp den der centimeteren med eller er det overkill?
Andre problemet er at slakteriet er bygget med en murt mur ca 55cm over betongplaten. Tenkte å løse dette med Bewis pussplate og 3cm puss. Føles opplegget bra eller skal jeg gjøre på en annen måte?
Takk og hei.
Andre problemet er at slakteriet er bygget med en murt mur ca 55cm over betongplaten. Tenkte å løse dette med Bewis pussplate og 3cm puss. Føles opplegget bra eller skal jeg gjøre på en annen måte?
Takk og hei.
jeg har pusset på cellplast før, men ikke slått inn pluggene, derfor jeg spør, men skal sjekke. Jeg kan si at om du ikke vil ha sprekker på sikt, så legg nett. Er du ikke følsom, så trengs det ikke, men da ville jeg uansett lagt i skjøtene, der vil du først få bevegelse..tipsH hhenning skrev:
Klikk her for å svare