Hei. Har et uterom på 30kvm med støpt plate og gulvvarme. Jeg angrer litt på at jeg valgte 32mm kanalplast tak. Kan jeg isolere dette med celleplast uten luftspalte? En snekker sa at det går bra å isolere det nå. Eller hva sier dere hvordan man skal gjøre eller bruke? Tenker ikke rive det bort. Er bare 6 måneder gammelt.
Mvh.
Mvh.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Ettersom du vel ikke varmer opp rommet annet enn ved visse anledninger spiller det ikke så stor rolle hvordan du gjør det. Luftspalter i taksammenheng trengs normalt bak organiske materialer som for eksempel råspont hvis taket med isolasjon er innestengt mellom to damptette sjikt (dampsperre + takpapp). Derimot er ikke frigolit et optimalt materiale for formålet. Dels er det vanskelig å få det til å slutte tett mot takets trekonstruksjon, dels er det altfor lett (= dårlig varmekapasitet). Varmestrålingen om sommeren gjennom et uteromtak kan bli betydelig. Det beste isolasjonsmaterialet er derfor riktig tung mineralull, for eksempel markskive.
Hvordan ser resten av konstruksjonen ut av hagestuen? Hvilken temperatur holder du i hagestuen nå og hvilken vil du ha? Hvordan er temperaturen og været ute? Nysgjerrig da jeg er i startgropene av eget hagestue i omtrent samme størrelse og planlagt 32mm kanalplast tak.
hei har bare et spørsmål. Har selv et slikt uterom som du. Og vil isolere under kanalplasten. Lurer på hvordan du gjorde med ditt prosjekt. Hilsener Jimmy WallM Mikael.83 skrev:Hei. Har et uterom på 30kvm med støpt plate og gulvvarme. Jeg angrer litt på at jeg valgte 32mm kanalplast tak. Kan jeg isolere dette med celleplast uten luftspalte? En snekker sa at det går bra å isolere det nå. Eller hva sier dere hvordan man skal gjøre eller bruke? Tenker ikke rive bort det. Er bare 6 måneder gammelt.
Mvh.
Klikk her for å svare
