Tenkte å isolere veggene i uterommet, men har noen nybegynnerspørsmål.
De liggende stenderne på bildet er 95 brede med stående tett ytterpanel.
Tenkte å sette 25x25 lekter for luftspalte, vindsperre, 70 isolasjon, byggfolie og stående innerpanel.
Hvordan skal man sette lekterne? Stående/liggende? Skal jeg sette dem i kantene mot stenderne og deretter hvor tett? Hvis liggende, trenger man hull i dem for luftgjennomslipp som om man hadde brukt glissent ytterpanel med dekklekter? Trenger man hull for luftgjennomslipp i de eksisterende stenderne? Skal man bruke damptett folie på innsiden i uterom eller skal man sette vindsperre også på innsiden?
Takknemlig for svar!
/Daniel
 
  • Hvitt uterom med hengende lyslenke i grått og hvitt. Til venstre er det en del av en rød utvendig fasade, og i høyre hjørne et skilt med teksten "Välkomna".
Jeg holder på med et lignende prosjekt, med omtrent samme forutsetninger. Dog stående reisverk.
Jeg har bygget luftspalte av oppspent murarsnor. Deretter blir det 70mm isolasjon og panel direkte på.
Jeg har ikke tenkt å bruke noen dampsperre i veggene.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.