Hallo.
Planen om å isolere garasjen min begynner å ta fart, men spørsmålet er hvordan jeg skal gjøre med taket. Se vedlagt bilde...slik ser det ut i dag.
Takbjelken er 170mm...
Min plan er...Etter å ha forsøkt å finne riktig metode...
Inn med litt lavere isolasjon, typ 145 for luftspalten, og også åpne i takfoten så luften kommer inn. (Ingen åpning i dag).
På med plast...og så lekte (glispanel) taket og deretter på med plater....

Eller har dere en annen fremgangsmåte??
Treplanker i et garasjetak med synlige takbjelker på 170mm. Mangler lufting ved takfoten.

Skal du ha oppvarmet året rundt?

Nja...jo..men typ 15 grader vinter...og hva det nå er på sommeren... :-)

Ikke glem plater til luftspalten, enten masonite eller behandlede bølgepappskiver.
Bølgepappskivene kan festes med stiftepistol f.eks.

Men da har jeg skjønt det riktig, åpne i endene, og så lage luftspalten, isolere osv...

Skal du sparkle skjøtene i taket og male? Jeg mistenker at nåværende takbjelker ikke er dimensjonert med nedbøyningsfaktoren i tankene. Så litt risiko for at det vil sprekke derfor.

Ellers er det som jeg har forstått en korrekt måte å isolere på, om enn ikke med så stor effektivitet. Men om du holder 10c og støtter med en elektrisk vifte når du skal jobbe, da spiller det nok ikke så stor rolle.

Corre: Ja, det er tanken i et lengre perspektiv, så om det blir skiver eller bare råspont gjenstår å se. I dag er det ikke isolert oppover i det hele tatt, bare papptak og bord... så det er null idé å engang varme det opp.
Men tanken er som du sier, holde 10-15 og så typ en varmevifte når jeg skal jobbe der...

Takk for inputten... nå skal det forberedes isolering.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.