Hei!

Jeg holder på å bygge garasje og har bare forder og panel til halve garasjen igjen utvendig. Derimot har jeg en spesiell panel på garasjen (300mm limtrepanel) som hadde rundt 6 ukers leveringstid, da jeg var nødt til å bestille mer.

Hva sier dere? Jeg har vindduk og spikerslag oppe nå på delen som mangler panel og skulle gjerne begynne med isolasjon/fuktspærre/taklekter innvendig, men vil isolasjonen bli skadet hvis det regner på vindduken og trekker til seg vann?

Takk på forhånd!
 
Tomture61
Om den skulle bli våt av regn til tross for at taket og vindduken burde beskytte veggen ganske bra
så vent med ev plast/byggskivor innvendig til sommeren.
 
L
Vindduk slipper gjennom vann, den er mot vinden. Så ja det vil bli skadet.
 
Tomture61
L Lolight skrev:
Vindduk slipper gjennom vann, den er mot vind. Så ja det vil bli skadet.
Njaa, fra utsiden slipper den ikke gjennom vann/fukt så enkelt. Utsiden av duken er belagt med et plastlag som stopper vanndråper, dog ikke vanndamp siden den er perforert.
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Njaa, fra utsiden slipper den ikke gjennom vann/fukt så enkelt. Utsiden av duken er belagt med et plastlag som stopper vanndråper, dog ikke vanndamp siden den er perforert.
Okei, det var det jeg mistenkte at den slipper gjennom en del fukt. Jeg tenkte at luftspalten kanskje kunne rekke for å tørke ut en litt fuktig isolasjon men bare dumt å ta sjanser. Da tror jeg at jeg avventer med panelen så kan jeg uansett gjøre klart før våren :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.