Hei,

Jeg lurer på hva dette er for isoleringsmateriale rundt noen rør vi har i vår idrettshall der vi spiller bl.a. squash. Hele biten ser ganske ny og moderne ut, men ville bare høre med dere hva dere synes?

Håper det går an å se nok på bildene.

Rør med hvitt isoleringsmateriale delvis synlig, brukt i en idrettshall for squash. Materialet ser nytt og moderne ut. Isolasjon rundt rør i en idrettshall, delvis synlig med gulaktig materiale og hvit ytterdekke, antatt nytt og moderne design.

Mvh,
Karl
 
hei, ser ut som gullfiber
 
Rockwool.
 
  • Liker
Leif i Skåne
  • Laddar…
F
...og det ser ikke ut som asbest om det var det du var bekymret for.
 
  • Liker
lordi
  • Laddar…
Magnus E K
Men om det også finnes svinger og avstikkere som av og til treffes av squashballer kan det være litt ugunstig.

Og uansett eventuelt farlig materiale synes jeg at det burde være noen type mekanisk beskyttelse (metallbur?) rundt rørinstallasjoner i en ballhall.
 
Om all isolasjon ser ut så her, og med "plastplåt" rundt om, så finnes det ingen asbest, om det nå var det som uroet. Dette er moderne isolasjon.
 
Mineralull med noe plastmateriale rundt (satt opp minst 25 år etter at asbest ble forbudt).
 
Magnus E K
Enig i at selve plasten ser moderne ut (men ikke så ny som 2007 vel?) men ikke installasjonen som helhet. Vriringen som er synlig er for eksempel lik den i min kjeller fra -63.
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Enig i at selve plasten ser moderne ut (men ikke så ny som 2007 vel?), men ikke installasjonen som helhet. Vridningsknappen som vises, er for eksempel lik den i min kjeller fra -63.
Plasten ser lik ut i dag som den gjorde i 2007. Den finnes i litt forskjellige nyanser og farger.

Ventilen er eldre, det stemmer. Trolig har man på et tidspunkt bygget om eller renovert, og da fjernet den gamle isolasjonen. Det er ikke uvanlig at man fjerner gammel asbestisolering og erstatter med ny.
 
Hei!

Takk for alle deres svar, det er beroligende å høre at det trolig ikke er asbest.

Disse rørene er satt opp i taket i gangene mellom de forskjellige spillebanene, så det er ingen baller som (normalt sett) flyr rundt akkurat der. Hele anlegget befinner seg i en slags kjeller/sokkel.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.