Har lagt merke til at isolasjonsmaterialet på en nybygging ser veldig glansfullt ut i solskinn. Sitter nå rett ved siden av og venter på barna, og ser da at det handler om Kingspan kooltherm. Leser på deres nettside at det ganske riktig er belagt med aluminiumsfolie på både inn- og utside. (https://www.kingspan.com/se/sv/produkter/isoleringsskivor/vaggisoleringsskivor/kooltherm-k12-xl/)

Spontant føles det som om mobildekningen i disse leilighetene ikke kommer til å bli topp når man bygger et faradays bur omkring dem. Tenker jeg feil?

Bilde fra byggingen:

Fasade av byggeplass med glansende isolasjonsmateriale Kingspan Kooltherm, med flere vindusåpninger og stillas på utsiden.

• Liker
Attitudeswe
  • Laddar…
Nei, du tenker helt rett. Mine foreldre bor i et sånt hus og de hadde dårlig mobildekking innendørs før foreningen installerte repeaters i nesten hver leilighet.

Ofte er dessuten vinduene belagt med et tynt lag metall for å redusere varmestrålingen. Det hjelper ikke heller for å øke mobildekkingen...

RoTe
Gjetter at jeg har noe lignende for jeg kan bare ringe med 3 i min leilighet om jeg ikke vil stå trykket mot vinduet når jeg snakker. Bor midt i Uppsala.

Dessuten ekstremt brannfarlig

Huset ved siden av bygges med stender i KL-tre. Føles litt sunnere, men jeg vet jo ikke hvordan det vil bli isolert ennå.

RoTe RoTe skrev:
Gjetter at jeg har noe lignende for jeg kan bare ringe med 3 i leiligheten min om jeg ikke vil stå trykket mot vinduet når jeg snakker. Bor midt i Uppsala.
Høres sannsynlig ut. Umulig å vite når man flytter til et eksisterende hus, men en faktor som ville være veldig viktig for meg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.