Jeg er ny til verden av byggeprosjekter og planla å for første gang ansette håndverkere (i Stockholm). Vi ønsker å sette opp en innervegg med dør og isolering, og spurte derfor en rekke forskjellige byggefirmaer med gode anmeldelser hva det ville koste å gjøre følgende:
● Kjøp og transport av materialer
● Bygg en cirka 3,5m bred x 2,5m høy innervegg med plyfa og isolering, med åpning for dør
● Montere en dør (en massiv tredør, f.eks. Swedoor Craft 03)
● Montere gulvlister (eik for å matche resten av leiligheten)
● Sparkle veggen
● Male veggen
● Ingen strøm trengs
For dette har vi fått inn fem tilbud som strekker seg fra 30,000 kr til 40,000 kr. Er det omtrent hva dere ville forvente for dette? Vil ha en sanity check før jeg går videre med noe.
● Bygg en cirka 3,5m bred x 2,5m høy innervegg med plyfa og isolering, med åpning for dør
● Montere gulvlister (eik for å matche resten av leiligheten)
● Sparkle veggen
● Male veggen
● Ingen strøm trengs
For dette har vi fått inn fem tilbud som strekker seg fra 30,000 kr til 40,000 kr. Er det omtrent hva dere ville forvente for dette? Vil ha en sanity check før jeg går videre med noe.
Sist redigert:
Hva ville du synes var en mer rimelig sum?
Bestem selv vil jeg si. 30-40 000 høres ikke urimelig ut.D Dockson skrev:Jeg er ny til verden av byggeprosjekter og planla å for første gang leie inn håndverkere (i Stockholm). Vi vil sette opp en innervegg med dør og isolering og spurte derfor et antall forskjellige byggefirmaer med gode anmeldelser hva det ville koste å gjøre følgende:
● Bygg en cirka 3.5m bred x 2.5m høy innervegg med finér og isolering, med åpning for dør
● Montere gulvsokler (eik for å matche resten av leiligheten)
● Sparkle veggen
● Male veggen
● Ingen elektrisitet trengs
For dette har vi fått inn fem tilbud som strekker seg fra 30,000 kr til 40,000 kr som for meg høres ut som veldig mye for en innervegg med dør, selv om vi ba om litt mer enn det vanlige med en massiv dør og litt isolering.
Våre alternativer nå som jeg ser det er:
1. Hoste opp 30k (men kanskje male selv og få ned kostnaden litt på den måten)
2. Gjøre det selv (jeg har aldri gjort noe lignende før, har ingen erfaring med bygg o.l.)
3. Ansette noen med erfaring fra å bygge vegg fra typ taskrunner og agere assistent under prosessen
Hva synes dere jeg skal gjøre?
Huseier
· Stockholm
· 715 innlegg
Helt rimelig prisnivå vil jeg si
Klikk her for å svare