Hei, bruker man/eller hva bruker man under innervegger som ligger mot betongplaten?
Jeg antar at man må beskytte også disse mot fukt fra platen, og lurer på om man også der bruker syllisolering eller bruker man noe annet på innervegger om ikke er bærende?
Takk på forhånd
Jeg antar at man må beskytte også disse mot fukt fra platen, og lurer på om man også der bruker syllisolering eller bruker man noe annet på innervegger om ikke er bærende?
Takk på forhånd
Jeg tenker jo at den da også skal fungere som lydisolering, da jeg har lest at disse isoleringene tetter lyd, så hvordan er denne sammenlignet med Isover Vario f.eks? Jeg tenker at siden dette er et moment man gjør typ 1 gang, så finnes det ingen grunn til å spare noen kroner, hvis det gjør at helheten blir så mye bedre med lydisolerende mellomrom osv.J Jansson69 skrev:
Lyden vil du nok ikke merke hvis bare spikeren ligger tett mot betongen..N Nygge72 skrev:Jeg tenker jo at den da også skal fungere som lydisolering, da jeg har lest at disse isolasjonene tetter lyd, så hvordan er denne i forhold til Isover Vario f.eks.? Jeg tenker at når dette er et arbeid man gjør typ 1 gang, så er det ingen grunn til å spare noen kroner hvis det gjør at helheten blir så mye bedre med lydisolerende mellomrom osv.
Har man så mye fukt i betongen så er det nok store problemer med hele fundamentet.
Tenkte ikke på det!J Jansson69 skrev:
At man ikke lar betongplaten tørke ferdig før man setter opp innervegger og legger gulv.
Jeg bygger uten å være stresset entreprenør, så min plate fikk tørke i ro og mak.
Alle gjør selvfølgelig som de vil, er bare litt fundersom på om det virkelig trengs hvis man har en skikkelig bra grunnlegging med kapillærbrytende materiale, drenering, isolasjon og fremfor alt hvis man har radonmata.
Klikk her for å svare