Skal sette opp en innervegg for å bygge bad, tenkte sette opp rammeverk, har 90 mm stender. Et problem er at avløpslufting er tenkt å gå i en vegg, og at jeg tenkt bygge inn dette med en avluftsventil og en type luke for ev. mek, dette røret er 105 mm så den veggen får bli tykk, alt. så får det bli en bulk på en smalere vegg? Ja, det siste er bare noe noen kan ha en mening om. Hovedspørsmålet er, trenger jeg svill? Platen er ganske tynn over isolasjonen, vil tippe på 2 cm, så kommer det borre inn i isoporen. I taket skrur jeg fast stenderne med treskruer. Her finnes også takstol å dra imot under visse innertaksplanker.

Hvordan ville dere angrepet dette?

Vh Marc

Om du skal ha luftingen innebygd så er det ikke bare rørets dimensjon du trenger å tenke på, men også vakuumventilen, den pleier å ha større diameter enn røret.

Det høres slitsomt ut å bygge en regelvegg på betongplate uten å bruke en bunnsvill. Hvorfor vil du unngå det?

Takk for svar, årsak til spørsmålet om syll, dette er helt innendørs, og er usikker på boring i platen, tror den er ganske tynn, og ekspanderspiker, tenkte pl400 lim kanskje enklere, men lime med syll? Hvordan gjør man det da? Jo, enig i at vakuumventilen vil være større enn røret. Får sjekke ut modellene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.