Har revet bort tregulv som har ligget på trestendere på halvferdig betonggulv i kjelleren. Vet ikke om man har fulgt de byggenormene som gjaldt på 60-70-tallet, men man har dels lagt en form for plast over betongen, og under har man støpt inn trestendere.
Ved innflytting ble det påpekt at det forekom muggdunst i akkurat dette rommet vi holder på å fikse, noe som har blitt mer merkbart siden vi rev opp gulvet.
Er det passende å la dem ligge igjen der? Tanken er at vi skal ha flytsparkel og jevne ut gulvet og tette sprekker og slikt som finnes i gulvet.
Ved innflytting ble det påpekt at det forekom muggdunst i akkurat dette rommet vi holder på å fikse, noe som har blitt mer merkbart siden vi rev opp gulvet.
Er det passende å la dem ligge igjen der? Tanken er at vi skal ha flytsparkel og jevne ut gulvet og tette sprekker og slikt som finnes i gulvet.
Skal man typ pigge dem bort i verste fall?T TheGame skrev:
Du bør nok ta bort så mye som du kan.K kattparet skrev:
Iaf der du skal renovere.
Jeg hadde inngjorte bjelker i garasjegulvet.
Jeg fjernet alt og støpte igjen rennene som ble etter bjelkene.
Begriper ikke hvorfor man har støpt inn reglar öht på den måten. De sitter jo ikke i nivå med gulvet heller, som gjemt i en dal. Noen sånn der idiot-idé man hadde på 60-70-tallet som de der fæle slukene?T TheGame skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 innlegg
Vi har et rom i kjelleren med opprettet tregulv. Har nylig revet det ut pga. Ødelagt avløpsrør. Liten vannskade, men det var fritt fram for rotter via det ødelagte røret.
Det rommet ble laget ved en ombygging ca. 1960. Der lå det planker inngytt i betongen, spiker i plankene var inngytt med hodene ned i betongen. Deretter lå det et tykt lag tjære over betong og planker. Gulvlekter på tvers over plankene.
De fleste av plankene var ødelagt nå. Lektene hvilte på tomme "tunneler" i tjæren. Lektene var stort sett ok.
Det rommet ble laget ved en ombygging ca. 1960. Der lå det planker inngytt i betongen, spiker i plankene var inngytt med hodene ned i betongen. Deretter lå det et tykt lag tjære over betong og planker. Gulvlekter på tvers over plankene.
De fleste av plankene var ødelagt nå. Lektene hvilte på tomme "tunneler" i tjæren. Lektene var stort sett ok.
Klikk her for å svare
