Vi holder på med en tilbygging av vårt 50-tallshus og skal lage en åpning mellom det eksisterende huset og tilbygget.
Huset er bygd i tegl med tegl både på innsiden og utsiden med luftspalte imellom.
Min tanke er å felle inn bjelken og så lage åpningen under, men jeg er redd for at det blir setninger når jeg åpner opp for bjelken. Har noen gjort noe lignende? Hva gjør man for å minimere risikoen?
Hullet blir ca 3,5m. Jeg har arkitekt og konstruktør som har regnet på bjelken.
Mattias