Hvordan løser jeg dette på best mulig måte? Bruke plast eller ikke? Jeg må skru i plasten siden det ikke er plass til en gles. Eller er det verdt å sette plast på en så liten bit?

• Veggen under vinduet mangler panel og viser isolasjon. Radiator er plassert under. Utenfor sees grønne busker og hus.
  • Veggåpning ved vindu med synlig isolasjon og treverk, uten glava. Strømuttak på veggen, tapetsert vegg og laminatgulv synlig.
hva satt der fra starten? mangler resten av huset plast er anbefalingen å hoppe over den, vil du absolutt ha noe, så er dampbrems et alternativ.

For øvrig er det der en yttervegg og ikke en innervegg.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
E egge80 skrev:
hva var der fra begynnelsen? mangler resten av huset plast er anbefalingen å hoppe over den, vil du tvunget ha noe så er dampbrems et alternativ.
Der var det vinduer. Kan jeg bruke plast og så gips direkte utenpå? Er det nødvendig med luftspalte?

noen nye hus bygges også i dag uten installasjonsvegg slik at man da blir nødt til å skru gjennom plasten, ingen fare med dette!
jeg ville ikke satt plast i ditt tilfelle, til venstre og høyre sitter ingenting?
grunnen til å ikke sette er at man da får en økt fuktbelasting der det ikke finnes plast, men her spiller ventilasjon en hel del inn.

sitter det ingenting til venstre og høyre for dette så dropp alt, har du noen form for tynt pappmateriale bak i resten av huset så sett slik, etterlign hvordan resten av huset ser ut

angående luftspalte på panel, har det fungert siden 65 så vil det fungere også fremover, gjør man så på et nytt hus så er man ille ute

E egge80 skrev:
vissa nya hus byggs även idag utan installationsvegg så att man då blir tvungen att skruva igjenom plasten , ingen fare med dette!
jeg hadde ikke satt plast i ditt tilfelle , til venstre og høyre sitter ingenting?
grunnen til å ikke sette er for at man da får en økt fuktbelastning der det ikke finnes plast, men her spiller ventilasjon inn en hel del.

sitter der intet til venstre og høyre om dette så skipp alt, har du noen form for tynt pappmateriale bak i resten av huset så sett slikt, etterlign hvordan resten av huset ser ut

angående luftspalte på panel , har det fungert siden 65 så kommer det fungere også fremover, gjør man så på et nytt hus så er man ille ute
Der sitter noen slags folie. Typ slik man setter på bilruter for at det ikke skal fryse. Omtrent den tykkelse og sølvaktig.
Antar det skal være fuktspærren?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.