7.687 lest ·
17 svar
8k lest
17 svar
Innramming for dør
Har tenkt . . . Vet ikke nøyaktig hva våtsone 1 betyr, men det er tåpelig. Sett dørkarmen hvordan du vil. Jeg tror ikke du har tenkt å spyle den med vann. Smart å sette karmen slik at det går an å åpne med hensyn til ytterste lag = fliser. Det må uansett være hovedsaken, at døren går an å åpne. Om det innebærer 2,5-5 mm utforing med en eller annen metode spiller ingen rolle.
Tenk på at min toalett er skrudd fast uten tettsjikt i et tregulv. Jeg bryr meg ikke om en eller annen mansjett ikke faller i smaken hos en boligkjøper. Det er jo latterlig, hvis man tror at døren må være fuktsikret, har man aldri bygget selv. Men det er bare meg og jeg kan ta feil. Men hvor er vi på vei hvis man må spørre om hvor på mm man skal sette en baderomskarm? Gjør det som passer for deg, monter IKKE karmen før flisene så du vet forutsetningene. Det er mye viktigere at karmen sitter rett enn vanntett om jeg får gi et råd.
Lykke til
Tenk på at min toalett er skrudd fast uten tettsjikt i et tregulv. Jeg bryr meg ikke om en eller annen mansjett ikke faller i smaken hos en boligkjøper. Det er jo latterlig, hvis man tror at døren må være fuktsikret, har man aldri bygget selv. Men det er bare meg og jeg kan ta feil. Men hvor er vi på vei hvis man må spørre om hvor på mm man skal sette en baderomskarm? Gjør det som passer for deg, monter IKKE karmen før flisene så du vet forutsetningene. Det er mye viktigere at karmen sitter rett enn vanntett om jeg får gi et råd.
Lykke til
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hva tror forumet om mulighetene til å utvide denne døråpningen?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Ta hand om dagvatten utanför källardörr
Vatten & Avlopp -
Bråttomfråga: smal salningslist istället för dörrfoder
Fönster & Dörrar -
Hur gör man bäst med foder och salning för dörr nedsänkt i 1 skift leca?
Fönster & Dörrar -
Vad för typ av salningslist ska jag ha till mina innerdörrar?
Fönster & Dörrar