Hei!

Jeg har tenkt å bruke stålstendere når jeg setter opp et antall nye innervegger. Bør man sette trebjelker i døråpninger for å feste dørkarmene i? Eller går det bra å feste dørkarmene i stålstenderne? Er redd for at det blir ustabile innfestinger.

Mvh
Martin
 
Jeg har for meg at jeg har lest noe på danogips/gyproc eller norgips side om hvordan man gjør det.

Vi festet 45/70-virke i stålstenderen som karmen skal skrus i. Håper det fungerer den dagen vi setter en karm i hullet.
 
Jeg satte trestendere som festes i gulv og takskinnen. Har fungert uten problemer å feste karmene i.
 
C
Pihlen skrev:
Eller går det bra att fäste dørkarmene i stålreglene? Er redd for at det blir ustabile innfestinger.
Nei, det skal være spesielle såkalte karmregler (i betydelig tykkere plater) om det skal bli tilstrekkelig stabilt.

/C
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.