Hei alle byggervenner!

Jeg er ute etter panel til mitt innertak, siden jeg har høyt under taket (drøyt 5 meter) vil jeg gjerne ha en ganske bred glattpanel (140-170 mm).
Er det noen som har erfaringer med noe lignende. Har snakket med diverse snekkere som tror det kan bli problemer, dels med kvaliteten på panelet (kvistskudd og lignende) og dels med krympingen når det beveger seg (kryper ut av sponten?)
Jeg har vurdert mdf (om det finnes glattpanel?) men har en følelse av at det blir litt sterilt og jeg skulle helst ikke skjøte alt for mye. Størstedelen av rommet er lengden ca. 5 meter men på visse steder nesten 9 meter.

Så er det noen som har montert noe lignende, del gjerne deres erfaringer.

Takk på forhånd!

Macke

hallo, det kommer litt an på hva du vil ha for følelse i taket, med et spontet tak får man mer liv. Mdf er også en ok løsning hvis du har tid til å male det med pensel får du litt mer liv i det, bruker du roller eller sprøytepistol blir det ganske livløst.
En løsning for å unngå eventuelle krypinger med et ordentlig tretak er å grunne sponten før du setter det opp, kryper det noe blir det hvitt uansett.
Jeg ville gått for et ordentlig tretak, mer solid følelse, de dårlige bitene får du sortere bort. Bare sørg for å få en rett begynnelse når du setter det opp så det ikke skever, du har en ganske stor flate :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.