På forespørsel legger jeg opp bilder av innertaket jeg har laget i min gang.

Jeg satte først opp perlestaffpanelen, så oppå den la jeg de øvrige listene.
Det finnes jo plater som ser ut som perlestaffpanel, det ville nok være lettere å starte med slike.
Deretter laget jeg mønsteret med utgangspunkt i lampen jeg fant i gamlebyen.

Tanken er så at vinduet som skal være over døren, skal være litt i farge og stil med lampen.

• Innertak med dekorative lister laget av perlestaff og forskjellige typer trelister. En gammeldags lampe henger midten av taket.
  • Liker
Edvuld og 1 annen
  • Laddar…
Virkelig fint. Det ser ut til at mye arbeid er lagt ned på det.

Veldig stilig!

Nå er det jo standarddimensjoner så jobben består i å skråskjære alle bitene og sette dem opp, men visst det tok sin tid. men jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Eventuelt skulle man limt sammen de listene som ligger oppå hverandre og så når man kappet så kappes da alt i en sveip, det hadde ev. vært enklest å gjøre det slik. nå kuttet jeg hver for seg.. mange kutt ble det.

• Liker
HenrikF
  • Laddar…
Veldig stilig!
Alltid gøy å ha noe ikke andre har og gøy at du deler med deg her på forumet.

Stilig håndverk, ingen tvil om den saken. Men det faller meg ikke i smak i det hele tatt, litt for rotete for min smak. Det er som man sier: smaken er som baken: jeg liker min men alle andres stinker :)

• Liker
hhenning
  • Laddar…
Jo det er jo bra at vi er forskjellige...

Jeg kjøpte et torp fra 60-tallet, men liker 1800-talls århundreskifte. Så jeg holder sakte på å omvandle torpet til en villa. En etasje 50kvm ved kjøpet, nå 2 etasjer med kjeller og 300kvm. Så det er litt mer enn bare renovering...:-) Mye kommer nok til å bli som du sier, det rotete. Men som jeg sier - med genuin følelse.. det kommer til å bli mye stukkatur og "plotter".

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.