Hei

Nå har jeg kjøpt min første leilighet, og da er det endelig på tide å begynne å fikse og trikse selv!

Jeg skal senke taket mitt i soverommet med 4 cm. Rommet er ca. 14 kvm stort.
Det jeg lurer på er hvordan skal jeg feste opp trereglene i det eksisterende taket? (Det eksisterende taket er av betong).
Holder det med røde plugger? Hvor mange festepunkter trengs per meter? Rommets bredde er 307! Man vil jo ikke at det skal falle ned når man ligger og slumrer :)

Takk på forhånd// Johan

Milkshaken
Det skal holde med grønne eller Gråe plugger ja og skikkelige treskruer.

Når du først er i gang med å senke taket, så ikke glem å legge inn ekstra stikkontakter o.l. Alltid bra å ha, og dessuten kan du forberede flere stikkontakter i veggene om du ønsker det. Legg også inn eventuelle forsterkninger hvis du skal ha tunge ting i taket, typ høyttalere, vifter o.l...

Plugg og skruer høres slitsomt ut. Teste express-hylser eller kanskje betongskruer. Eller lange spikerplugger. Jeg ville ha brukt express-hylser. cc60.

Mvh Putte

Milkshaken
ja lange spikerplugg går også såklart....

Takk for alle svar!
Rakk imidlertid å kjøpe 8mm (grå) plugg samt skrue i dag før jeg så deres svar!
Får bli plugg og en masse skruing i dette taket, men det kommer jo snart flere tak å angripe:)!!

Milkshaken
Det er praktisk med spikerplugg, men om det fucker, la oss si at man bøyer en spiker eller lignende, så kan det bli mer ødeleggende, da det noen ganger river i stykker materialet man vil feste.

Har du ikke en ordentlig borhammer å bore med, så lei en. Glem slagboret, det er bare sløsing med tid.

Jeg brukte en billigere slagborr, utrolig svett og slitsomt!
Når jeg skal begynne med de andre takene så kommer jeg sannsynligvis til å leie en borhammer!

Det anbefales som sagt varmt. En bra hilti og du vil oppleve betongen som hvilken som helst praktisk trevegg å bore i.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.