Jeg har reist regelverket til innervegger på uinnredet loft.
Ytterveggene er isolerte og kledd med plast. Innertaket er isolert, men ikke kledd med plast ennå på grunn av elektriske installasjoner. Før jeg lydisolerer og kler innerveggene med plast, lurer jeg på følgende:

Når jeg kler vegger og tak med plast, vil det være en overflate over hammerbåndene som ikke er kledd med plast. Kan dette bli et problem? Burde jeg putte inn plast mellom lektene og hammerbåndene?

Ikke trenger man vel å kle innevegger med aldringsbestandig plast? Det gjør man jo mellom to områder som har forskjell i temperatur, f.eks. mellom andretaket og uisolert loft.

For øvrig tror jeg ikke at du trenger å bekymre deg spesielt mye for den lille biten som ikke er plastet, men vent gjerne på en annen kommentar her på forumet.

Ok, høres lovende ut.
Siden vi har en kaldloft over overetasjen så kanskje det er nok å gå for innertaket og la plasten ende noen centimeter ned på innerveggen.

Gullfiber skrev:
Ok, høres håpefullt ut.
Siden vi har et kaldloft over øverste etasje så kanskje det holder å bruke innertaket og la plasten slutte noen centimeter ned på innerveggen.
Ja, definitivt. La plasten gå ned en centimeter så klarer du deg. Du har vel fullgod ventilasjon i rommet?

Som jeg har forstått det så skal du ikke bruke plast på innvendige vegger. Da risikerer du å stenge inne dujt i disse veggene, og det var jo ikke det vi ønsket å oppnå.

Innvendige vegger skal så vidt jeg vet ikke kles med plast, bare yttervegger og tak i rom som er oppvarmet året rundt.

Innvendige vegger skal ikke plastes. Derfor skal man plastre tak og ytre vegger FØR man spikrer opp innvendige vegger for å ha den plasten heldekkende.

Plast settes innerst på yttervegger/tak for å hindre at varm luft presser seg gjennom, kjøles ned og kondenserer, noe som gir fuktproblemer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.