Hei!
Jeg skal dele av et rom til barna med en innervegg!
En vegg som jeg i fremtiden vil ta ned igjen når behovet ikke lenger er der!
Og jeg vil ikke ha skruehull i det massive tregulvet som ligger der!
En tanke jeg har hatt er å forankre mellomveggen i vegger og tak og ha en regel nederst som bare er forankret i veggene!
Mellomveggen blir 3,2 meter lang og består av 45×70 regel og panel spikret rett i reglene! Vil den svaie på midten ved gulvnivå? Jeg tenker at hvis man gjør den tett så det hele tiden er trykk mot gulv og tak, vil det gå! Jeg håper i hvert fall det 😊

• Liker
Pontus Jonason
  • Laddar…
Jeg tror det går. Om du legger en gummimatte med høy friksjon mellom gulv/regler og tak regler og deretter banker inn stående regler som er en millimeter eller to for lange så går det nok bra.

nikasp
I boken "Bygga, fixa, bo" med arga snickaren finnes nøyaktig instruksjon for en slik vegg. Stålregel med filt på baksiden mot gulv og tak, så kiler du trestendere mellom tak- og gulvstenderne slik at det blir ingen åverkan noe sted.

• Liker
Bröli
  • Laddar…
Vi tester! Takk for respons!

• Liker
phyx
  • Laddar…
Det gikk riktig bra! Rykte og slet i reglene før jeg satte opp plater, og det var ikke antydning til svikt! Nå er det bare de forbaskede skjøtene som skal sparkles før tapetsering!

• Liker
bearmaniac og 1 annen
  • Laddar…
nikasp
Kanon, vi har andre barnet på gang om en måned så fremover blir det nok en likadan hos oss også :)

Jeg bygde kun med trestender og enkelgips !

• Liker
nikasp
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
I boken "Bygga, fixa, bo" med arga snickaren finns exakt instruktion for en slik vegg. Stålregel med filt på baksiden mot gulv og tak, deretter kiler du trestender mellom tak og gulvstenderne så det blir ingen åverkan noen steder.
Sitter med boken foran meg, bra måte å bygge på, men hvor i all verden finner jeg stålskinner som er dekket i filt?

• Liker
Bröli
  • Laddar…
Aha, stor takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.