Hei!
Jeg skal dele av et rom til barna med en innervegg!
En vegg som jeg i fremtiden vil ta ned igjen når behovet ikke lenger er der!
Og jeg vil ikke ha skruehull i det massive tregulvet som ligger der!
En tanke jeg har hatt er å forankre mellomveggen i vegger og tak og ha en regel nederst som bare er forankret i veggene!
Mellomveggen blir 3,2 meter lang og består av 45×70 regel og panel spikret rett i reglene! Vil den svaie på midten ved gulvnivå? Jeg tenker at hvis man gjør den tett så det hele tiden er trykk mot gulv og tak, vil det gå! Jeg håper i hvert fall det 😊
Jeg skal dele av et rom til barna med en innervegg!
En vegg som jeg i fremtiden vil ta ned igjen når behovet ikke lenger er der!
Og jeg vil ikke ha skruehull i det massive tregulvet som ligger der!
En tanke jeg har hatt er å forankre mellomveggen i vegger og tak og ha en regel nederst som bare er forankret i veggene!
Mellomveggen blir 3,2 meter lang og består av 45×70 regel og panel spikret rett i reglene! Vil den svaie på midten ved gulvnivå? Jeg tenker at hvis man gjør den tett så det hele tiden er trykk mot gulv og tak, vil det gå! Jeg håper i hvert fall det 😊
I boken "Bygga, fixa, bo" med arga snickaren finnes nøyaktig instruksjon for en slik vegg. Stålregel med filt på baksiden mot gulv og tak, så kiler du trestendere mellom tak- og gulvstenderne slik at det blir ingen åverkan noe sted.
Sitter med boken foran meg, bra måte å bygge på, men hvor i all verden finner jeg stålskinner som er dekket i filt?nikasp skrev:
Finnes hos nærmeste byggevarehandel,Bröli skrev:
https://www.bauhaus.se/norgips-skena-m-pe-duk-70-55
Klikk her for å svare