Hei. Jeg har et nybegynnerspørsmål. Har revet ned glassfibervevd tapet i kjellerstua, og selvsagt fulgte pussen med ned. Å få tak i en murer som har tid til å ta på seg oppdraget er like vanskelig som å finne en enhjørning. Så. Jeg tenkte å bygge en ny innervegg i stedet. Det er to vegger som er "yttervegger" som jeg har tenkt å gjøre på denne måten.
Tenkte å bruke stålstendere siden det er i kjelleren. Tenkte også å bygge veggen med en avstand (40-50 mm) mellom betongen og den nye veggen. Men det er et paneltak som sitter på stendere i taket. Dette vil jeg beholde, og tenker at det derfor blir vanskelig å sette en u-bjelke i taket. Ville det vært mulig/tilstrekkelig å feste stenderne i gulvet og deretter lage kortlinger (også stål selvsagt) og sette mellom stender og betongvegg?
Deretter. Hva er best å kle veggen med, liggende panel (som ikke berører betongen selvfølgelig) eller gips?
Kjelleren er tørr skal det legges til.