Jeg skal i helgen montere innertak i form av vanlige gipsplater.
Jeg har en idé om å sette dem i halvforband fordi jeg innbiller meg at det skal bli sterkere (mindre risiko for fremtidige sprekker) om man unngår generalskjøter på kortsidene.
Det burde ikke ta lengre tid, men finnes det noen andre ulemper med min idé?

Du skal sette gipsen som du har tenkt, men du trenger ikke kjøre halvforband. Begynn neste rad med den biten som ble igjen fra forrige rad. Husk å kortle i kortskjørtene hvis du ikke har heldekkende regler i dem.

Stefan N skrev:
Mitt tips är att kjøre disse med fasad kant rundt om. [lenke]
Ja det hadde vært fint, men dessverre er de utrolig mye dyrere samt at de bare er 900 brede, jeg vil ha 1200 så det skjer noe.

Matti_75 skrev:
Du skal sette gipsen som du tenkt, men du trenger ikke kjøre halvforband. Begynn neste rad med den biten som ble igjen fra forrige rad. Husk å kortle i kortskøtene om du ikke har heldekkende lekter der.
Ok, men mener du virkelig at man bør kortle mellom glespanelet (c-c 300) ved hver kortskøt?
Det har jeg aldri hørt om.

Gabbe1 skrev:
Ok, men mener du virkelig at man bør kortla mellom glespanelen (c-c 300) ved hver kortskjøt?
Det har jeg aldri hørt om.
Ävja det er det jeg mener, det gjør at skjøtene ikke sprekker like lett.

på byggen gjøres det sjelden, men gjør man det selv, er det helt klart verdt det! se også til å ha den riktige varmen på i 3 måneder før du begynner å sparkle og male, så er risikoen for sprekker nesten borte! tro meg, jeg og noen andre har testet nesten alt.. :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.