Hei! Vi har kjøpt en vinterisolert fritidsbolig fra begynnelsen av 80-tallet. Når vi har revet opp gulvet på baderommet oppdager vi at det ikke finnes noen svill. Gulvbjelkene hviler direkte mot grunnmuren, lecablokk. Det finnes imidlertid svillepapp mellom mur og bjelker. Vet noen om dette er et problem og hvordan vi i så fall kan utbedre det? Takk for råd.
Slik er vårt småhus fra -79 også bygget.H Hanna Senna skrev:Hei! Vi har kjøpt et vinterisolert fritidshus fra begynnelsen av 80-tallet. Når vi rev opp gulvet i badet oppdager vi at det ikke finnes noen svill. Gulvbjelkene hviler direkte mot grunnmuren, lecablokker. Dog finnes det svillepapp mellom mur og bjelker. Vet noen om dette er et problem og hvordan vi i så fall kan utbedre det? Takknemlig for råd.
Ble spennende når deler måtte byttes ut og vi skulle installere et mekanisk ventilert undergulv (har uisolert plate).
Ser kjempebra ut, ingen råteskader, bare å bygge igjen. Kjempebra at det var tjærepapp så ingenting av treet hviler mot lecablokkene, tørt og godt ser det ut.H Hanna Senna skrev:Hei! Vi har kjøpt en vinterisolert fritidsbolig fra begynnelsen av 80-tallet. Når vi rev opp gulvet på badet oppdager vi at det ikke finnes noen svill. Gulvbjelkene hviler direkte mot grunnmuren, lecablokk. Dog finnes det svillpapp mellom mur og bjelker. Vet noen om dette er et problem og hvordan vi i så fall kan utbedre det? Takknemlig for råd.
Klikk her for å svare

